בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נילסן: המכירות בשוק הפרטי זינקו באוקטובר בכ-14%, השוק המאורגן ספג ירידה של 4%

תגובות

>> המכירות בשוק מוצרי הצריכה הסתכמו באוקטובר בכ-2.56 מיליארד שקל, לעומת כ-2.5 מיליארד שקל בחודש המקביל אשתקד - כך עולה מנתוני נילסן לאוקטובר ולרבעון השלישי של 2008.

המכירות בקטגוריית המזון הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל לעומת כ-1.9 מיליארד שקל באוקטובר 2007 - גידול של 5.6%. עם זאת, חלה ירידה במכירות בענפי טיפוח הפרט והמוצרים לבית. את השינוי ניתן להסביר בכך שחג הסוכות חל בשנה שעברה בספטמבר והשנה באוקטובר, וניתן לייחס לו חלק מהעלייה במכירות.

רוב המכירות נעשו בשוק המאורגן הכולל את שופרסל, רבוע כחול, סופר-פארם וניו-פארם. מכירות השוק הפרטי (למינימרקטים פרטיים ורשתות שיווק עצמאיות) הסתכמו בכמיליארד שקל. עם זאת, בעוד שהמכירות בשוק הפרטי גדלו לעומת אוקטובר אשתקד ב-13.7%, היקף המכירות בשוק המאורגן ירד בכ-4%.

השוק הפרטי מציג עלייה בהיקף המכירות ברוב הענפים, כאשר הגידול הרב ביותר נרשם בתחום המזון עם יותר מ-16%. השוק המאורגן מציג ירידה בכל הענפים שנבדקו, כאשר הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בענף טיפוח הפרט - יותר מ-22%.

השוק הפרטי מתחלק לשני שווקים - הרשתות העצמאיות (הכוללות את הרשתות הפרטיות חצי חינם, קו אופ ירושלים, סופר חביב, אבא ויקטורי ועוד) ומינימרקטים פרטיים. מרבית המכירות מתבצעות ברשתות העצמאיות שמסכמות את אוקטובר עם מכירות בסך 737 מיליון דולר לעומת 283 מיליון דולר, אצל המינימרקטים הפרטיים. עם זאת, המינימרקטים הפרטיים מציגים גידול רב יותר במכירות לעומת הרשתות העצמאיות (19.1% לעומת 11.7%).

בכל הנוגע למכירות בשוק מוצרי הצריכה ברבעון השלישי של 2008, המכירות הסתכמו בכ-8 מיליארד שקל - עלייה של 7.6% מהרבעון המקביל ב-2007, אז הסתכמו המכירות בכ-7.4 מיליון שקל. למרבית העלייה במכירות אחראית העלייה במכירות המזון שהיו כ-6.2 מיליארד שקל מכלל המכירות - גידול של 9.8% מסכום המכירות ברבעון המקביל.

תחום המזון הוא התחום שמציג את שיעור הגידול הגבוה ביותר מבין הענפים שנבדקו. את הגידול אפשר לייחס בעיקר לעליות המחירים בתחום המזון ולא לעלייה בצריכה, ולכך שתחום המזון העלה מחירים בשיעור גבוה יותר בהשוואה לתחומי הטיפוח והמוצרים לבית. הענף היחיד שמציג ירידה במכירות לעומת הרבעון השלישי של 2007 הוא ענף המוצרים לבית, עם מכירות של 419 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2008 - ירידה של 1.1% מרבעון מקביל אשתקד.

מרבית המכירות ברבעון השלישי של 2008 (4.9 מיליארד שקל) התרחשו בשוק המאורגן. על-אף העובדה שהמכירות לשוק הפרטי היו נמוכות מהמכירות בשוק המאורגן - 3 מיליארד שקל לעומת 4.9 מיליארד שקל - המכירות בשוק המאורגן צמחו ב-3.2% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד לעומת 15.5% במכירות השוק הפרטי.

ניצן הולצברג, סמנכ"ל שיווק ולקוחות בנילסן, אמר בנוגע לצמיחה הגבוהה בשוק הפרטי בהשוואה לשוק המאורגן כי ייתכן שהשוק הפרטי נהנה גם מצמיחה ריאלית כתוצאה מהתרחבות ופתיחת סניפים, וגם מעליות מחירים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו