בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נכים בתחבורה הציבורית: מדלגים בין שני קווים

בין תל אביב לרעננה מחברים שני קווי אוטובוסים, אבל חובת ההנגשה לנכים חלה רק על אחד מהם

18תגובות

דליה פילבסקי, תושבת תל אביב הנעזרת בהליכון, נוהגת לנסוע באוטובוס בקו 47 לבקר את אחותה הגרה ברעננה. כל עוד הפעילה חברת דן את הקו, נסעו בו אוטובוסים נגישים לנכים, בעלי רצפה נמוכה ודלתות כפולות, ופילבסקי לא התקשתה לעלות עליהם עם ההליכון. אבל מאז שהקו עבר להפעלתה של חברת מטרופולין, נוסעים בו אוטובוסים בינעירוניים; כדי לעלות על אוטובוס כזה היא צריכה להשתחל עם ההליכון דרך דלת צרה ואז לטפס איתו במדרגות גבוהות וצרות. וגם אם היא מצליחה לעשות זאת, לעתים בעזרת נהגים אדיבים במיוחד, המעבר בין המושבים צר, והיא אינה יכולה להעמיד לידה את ההליכון בלי להפריע למעברם של הנוסעים. לאחרונה שאלה את עצמה, אם ככה היא מתקשה, מה יעשו נכים הרתוקים לכיסא גלגלים?

באמת, מה יעשו?

"החוק מחייב את חברות התחבורה הציבורית להנגיש את קווי האוטובוסים העירוניים לנכים ומוגבלים, והוא אינו חל על קווים בינעירוניים", מוסר בתשובה דובר משרד התחבורה. "קו 47 הוא קו בינעירוני ולכן חוק ההנגשה אינו חל עליו".

ומה בדבר קו 48, שאף הוא מחבר בין רעננה לתל אביב?

"מאחר שקו 48 של חברת מטרופולין הוא קו אזורי מאסף, עם עצירה בתחנות רבות, החליט משרד התחבורה לחייב את החברה להפעיל בקו אוטובוסים נמוכי רצפה המונגשים לנכים. קו 47 לא מונגש מאחר שמדובר בקו ישיר ומהיר".

ולמה בעצם הוחלט לפטור את האוטובוסים בקווים הבינעירוניים מחובת ההנגשה לנכים?

"מאחר שאוטובוסים בינעירוניים לא ניתנים להנגשה מלאה לנכים".

באוטובוס בינעירוני יש מספר גדול יותר של מקומות ישיבה, והוא מותאם לנסיעה מהירה בתנאי שטח שונים. אוטובוס עירוני מתאים לנסיעות קצרות, בנסיעה אטית יותר, ויש בו מקומות עמידה רבים יותר.

אילן קרני, מנכ"ל מטרופולין, מודע לבעייתם של הנכים ומוגבלי התנועה המבקשים לנסוע בקו 47, אבל מסביר שכך נקבע במכרז שפירסם משרד התחבורה, ואלה תנאי הרישיון להפעלת הקו: החברה אינה רשאית להפעיל בו אוטובוסים עירוניים המותאמים לנכים, ועל כל הפרה היא עלולה להיקנס.

מתברר שגם במשרד התחבורה מודעים לבעיה, לא רק בנוגע לקו 47, אלא בקווים הבינעירוניים בכלל. "משרדנו מקדם בימים אלה תיקון לתקנות, שיחייב את המפעילים להנגיש לנכים גם אוטובוסים בינעירוניים", מבשר הדובר, "וכיום כבר מבוצעת עבודה מקיפה להנגשת כל תחנות האוטובוסים לנכים".



נגישות לנכים בניו יורק. וכאן? בינתיים רק בקווים עירוניים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו