בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החברה להגנת הטבע: כביש הטבעת המערבי עומד בסתירה למדיניות הממשלה

תגובות

כביש הטבעת המערבי עומד בסתירה למדיניות הממשלה ולא ברורה נחיצותו וכדאיותו התחבורתית-כלכלית - כך טוענת החברה להגנת הטבע בנייר עמדה מיוחד שהוכן לקראת הדין שיתקיים מחר במועצה הארצית לתכנון ובנייה בתוכנית מערב ירושלים (תוכנית ספדי), שהכביש נחשב לחלק בלתי נפרד ממנה, וכן לקראת דיונים נוספים בעניין הכביש שיתקיימו בוועדה לתשתיות לאומיות.

כביש הטבעת המערבי הוכרז פרויקט תשתית לאומית במאי 2003. הוא אמור לחבר בין כביש תל אביב-ירושלים (כביש מספר 1) לכביש 9 המחבר את מחלף מוצא לשכונות הצפון-מערביות של ירושלים ולכביש 39 מצומת אלה לדרום-מערב ירושלים. היקף הפרויקט מוערך ב-2 מיליארד שקל.

בחברה להגנת הטבע טוענים כי על אף שהכביש צריך להיבחן במסגרת תסקיר השפעה על הסביבה, ברור כי יגרום פגיעה סביבתית חמורה. כותב חוות הדעת, רכז התחבורה בחברה להגנת הטבע, אריק טפיירו, מציין כי התוכנית סותרת הלכה למעשה את המדיניות המוצהרת של ממשלת ישראל בדבר עידוד שימוש בתחבורה ציבורית, מתחרה בפרויקטים קיימים למערכות הסעת המונים ופוגע ביעילותם הכלכלית. כמו כן לדבריו, הכביש יגרום לניוון מרכז העיר ירושלים, ובנוסף מעולם לא הוכחה יעילותו הכלכלית או התחבורתית.

טפיירו כותב כי לכביש הטבעת המערבי שתי מטרות עיקריות, על פי מתכנניו: קליטת תנועה הנכנסת לעיר ממערב והפנייתה לחלקי העיר השונים - צפון, דרום ומרכז; ויצירת חיבורים נוחים למערכות הכבישים הפנימיות של מתחמי הבנייה המתוכננים בהר חרת ובעמק לבן בהרי ירושלים.

טפיירו קובע במסמך כי רשת הכבישים הקיימת והמתוכננת ללא כביש הטבעת המערבי, עונה על המטרות שהוגדרו על ידי מתכנני הכביש, בין אם תקודם תוכנית ספדי ובין אם לאו. "מניתוח התוכניות שקודמו עד כה עולה כי תכנון הדרכים הראשיות של ירושלים לא גובש על יסוד תפישה אחידה, אלא נוצר אגב גישות תכנון שונות, הנגזרות משינויים בתחזיות גידול אוכלוסיית העיר והמטרופולין ומהרחבת שטחיה של העיר", נקבע במסמך.

עוד נכתב כי החל משנות התשעים הוזמנו על ידי משרד התחבורה כמה עבודות לבחינת כדאיותו הכלכלית והתחבורתית של כביש הטבעת המערבי. אף אחת מעבודות אלה לא מצאה כי קיימת כדאיות כלכלית ותחבורתית לכביש.



האזור בו מתוכנן להיסלל כביש הטבעת המערבי



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו