בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הנפת גשר המיתרים בירושלים תחל הלילה; התנועה בכניסה לעיר תצומצם

מקטע ראשון של המיסעה עבור הרכבת הקלה יונף הלילה מעל הצומת

תגובות

הנפת גשר המיתרים (גשר קלאטרווה) עבור הרכבת הקלה בירושלים תחל הלילה, בהצבת חלקה הראשון של המיסעה מעל צומת הכניסה לעיר. המדובר בחלק פלדה אופקי ראשון מתוך שמונה, עליו יונחו מסילות הרכבת הקלה. אורך המקטע כ-20 מטר, רוחבו - 10 מטר ומשקלו כ-350 טון. ההנפה תתבצע באמצעות מנוף מיוחד המופעל בידי חברת החשמל.

לצורך הנפת חלקי הגשר בבטחה, תצומצם התנועה בצומת הכניסה לעיר החל מחצות ועד לשעה 05:00 לפנות בוקר, ובמקום ארבעה נתיבים דו-סיטרים, תתאפשר התנועה רק בשני נתיבים. לפיכך, ממליצה העירייה לנהגים להיכנס לבירה מצומת גינות סחרוב לכיוון גבעת שאול, וכן דרך כביש בגין או כביש 443.

"גשר המיתרים" תוכנן בידי האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלאטרווה, ונועד לאפשר תנועת הרכבת הקלה מקצה רחוב יפו ועד לשדרות הרצל, בדיוק מעל הכניסה לעיר. אורכו הכולל של הגשר המתוכנן יעמוד על 360 מטר, והוא ייבנה מ-4,300 טון פלדה מיוחדת ומאבן וזכוכית. את הגשר ישא תורן פלדה אשר יתנשא לגובה של 118 מטר, וממנו יימתחו 66 מיתרים עבים אשר יעגנו וישאו את הגשר לכל אורכו.

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, הורה להשאיר את צומת הכניסה פתוח לתנועה בשעות היום, ולרכז את עבודות ההנפה בלילות. עבודות הנחת המיסעה כולה יארכו כ-40 לילות, ועבודות הקמת הגשר כולן צפויות להסתיים בסוף 2007.

פרויקט גשר המיתרים מבוצע בידי צוות תוכנית אב לתחבורה וחברת מוריה ומפוקח בידי קבוצת גדיש. את ההובלות הליליות של המיסעות וחלקי התורן מבצעת חברת תעבורה.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו