בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרויקט הנתיב המהיר לת"א: בניית מתחם חנה וסע הותנתה בהקמת תחנת רכבת

אם לא תבוטל ההתניה - שמקורה בדרישה של אדם, טבע ודין - לא תתאפשר הפעלת הפרויקט

תגובות

הסבך התכנוני ממשיך להכות בפרויקט הנתיב המהיר לתל אביב: ל-TheMarker נודע כי הקמתו של מתחם חנה וסע במחלף שפירים - שנקבעה כחלק מהפרויקט - הותנתה בתוכנית הבינוי למקום בשילובו של החניון בתחנת רכבת חדשה. עם זאת, אין בכוונת משרדי הממשלה לפעול בשלב זה להקמת התחנה. עד שלא תבוטל ההתניה, הפרויקט לא יוכל לצאת לדרכו, אף שהעבודות במקום כבר החלו.

בנובמבר 2004 אושרה התוכנית הסטטוטורית לפרויקט הנתיב המהיר לתל אביב. מדובר בפרויקט BOT להסבת הנתיב השמאלי בכביש 1 (כביש ירושלים-תל אביב) לנתיב אגרה בקטע של 13 קילומטר, בין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות; ולסלילת נתיב נוסף במקום נתיב האגרה לשימוש כלל התנועה. יזם הפרויקט חויב להקים גם חניון ללא תשלום לכ-2,000 כלי רכב באזור מחלף שפירים ולהפעיל ממנו הסעות (שאטלים) ללא תשלום לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן.

בעקבות ערר שהגישה עמותת אדם, טבע ודין לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה התקבלה בדצמבר 2004 החלטה שלפיה אזור מחלף שפירים יוסב למתחם תחבורה משולב, שיכלול תחנת רכבת. על פי ההחלטה, עד שזו לא תוקם, לא תורשה פעילות החניון שתקים הזכיינית.

עם זאת, במשרדי התחבורה והאוצר לא מיהרו לקדם תחנת רכבת במקום, המרוחק כמה מאות מטרים מהתחנה הקיימת בכפר חב"ד. עלותה של תחנה כזו יותר מ-100 מיליון שקל. ברכבת ישראל טענו כי לפי צפי הנוסעים בתחנה תידרש תוספת מסילות, שאינה עומדת כרגע על הפרק.

בשנתיים האחרונות ניסו נציגי המדינה לבטל את ההתניה הסטטוטורית, אך ללא הצלחה. בינתיים נחתם הסכם הזיכיון לביצוע הפרויקט בין המדינה לקבוצת שפיר, וזו החלה בעבודות בשטח.

בדיון נוסף שהתקיים בוועדה ביולי הוכר בנחיצות הפרויקט ובכך ש"אין צפי ממשי למועד הקמתה של התחנה" - אך הוועדה נמנעה שוב מהכרעה בסוגיה. הוועדה שלחה את הצדדים לעריכת תיאומים וקבעה כי תשוב להתכנס לכשיוגשו. מאז לא התכנסה הוועדה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "התוכנית שעניינה שלביות ביצוע הפרויקט מצויה בטיפול ועדת המשנה להתנגדויות. הוועדה החליטה להכריע בנושא לאחר שמינהל התכנון ישלים את פעילות התיאום הנדרשות בפרויקט הנתיב המהיר, על מנת שיעמוד בפניה כל המידע הנדרש".



מחלף שפירים. עלות הקמת תחנת הרכבת: 100 מיליון שקל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו