בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית חיפה תקים רכבל מהצ'ק-פוסט לטכניון ולאוניברסיטה ב-180 מיליון שקל

מטרת הפרויקט: להפחית את הגודש בדרכים המובילות למוסדות האקדמיים בעיר

תגובות

עיריית חיפה מתכננת הקמת רכבל נוסעים מתחנת מרכזית המפרץ שבצומת הצ'ק-פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה בעלות של כ-180 מיליון שקל. המדובר בקו קרוניות באורך 4.4 ק"מ המעפיל לגובה 460 מטר, שיאפשר הסעת 2,500 נוסעים מדי שעה. הפרויקט יתוקצב בידי משרד התחבורה (100 מיליון שקל) וכן מתקציב החברה הכלכלית לחיפה וחברת התשתיות העירונית יפה נוף (80 מיליון שקל). בכוונת העירייה לשכור כקבלן משנה את שירותיה של אחת משתי החברות המתמחות בפרויקטים מעין אלה בעולם, ולתפעל את הרכבל בעצמה.

המוסדות האקדמיים בחיפה מרכזים מדי יום תנועת אלפי סטודנטים, מהם רבים המגיעים לעיר מדי יום מצפון וממזרח (הקריות, עמק יזרעאל והגליל). תנועת הסטודנטים וסגל ההוראה מדי יום מכבידה על צירי התנועה בכניסה לחיפה ובעלייה לכרמל הן בשעות הבוקר הן בסיום יום הלימודים. קווי שירות האוטובוסים מצומת הצ'ק-פוסט למוסדות האקדמיים אינם פתרון מלא לבעיה בשל משך הנסיעה הארוך בהם.

לפי תוכניות של עיריית חיפה, בראשות יונה יהב, זמן הנסיעה בקרוניות הרכבל יסתכם בכ-10 דקות (לטכניון) וב-19 דקות (לאוניברסיטה) ויאפשר הסעה של כ-2,500 נוסעים מדי שעה לכל כיוון. התוכנית תובא בימים הקרובים לאישור הדירקטוריונים של החברות העירוניות, ולאחר מכן הן יחלו בהכנת המכרז. יצוין כי התוכנית זכתה לתמיכה עקרונית של אגף התקציבים באוצר לאחר שהוכחה ככדאית מהבחינה הכלכלית.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו