בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

העולם לא מחכה ?לרשתות אופנה ישראליות

על הקולב?

תגובות

<<במאי 2004 פירסמנו ב?הארץ? כתבה שהכותרת שלה היתה ?אופנה ישראלית מחפשת שווקים בינלאומיים?. הימים היו ימי הריטייל העליזים. קניונים פרחו ורשתות אופנה התפרסו והפכו לעוגן המרכזי בהם, במקום רשתות השיווק ובתי הקולנוע. הסיבה שהרשתות פנו לחו?ל: אחרי שב?2003 נפתחו בישראל יותר מ?100 חנויות של רשתות אופנה ישראליות, התחושה היתה שהשוק קרוב למיצוי, השחקנים מוכשרים והעולם פשוט מחכה לאופנה הישראלית.?

אחת אחרי השנייה הודיעו רשתות ישראליות על התרחבות מחוץ לגבולות ישראל: ml ?(מתאים לי?) פעלה בקפריסין, יוון, רומניה וטורקיה; פוקס חנכה חנויות בסינגפור ובחנה אפשרות להתרחב לאירופה, אסיה ואוסטרליה; הוניגמן ניהלה משא ומתן על אפשרות להתרחב לאירופה; קונספט שיווק עם המותג לי קופר פיתחה רשת חנויות ברומניה ובסרביה ותיכננה להיכנס לבוסניה, סלובניה ובולגריה; ZIP התכווננה למוסקווה וסנט פטרבורג שברוסיה, וגם ראשי רנואר חיפשו הזדמנויות במרחב הבינלאומי.?

מעל לכל זהרה קסטרו, שחברה לתאגיד גרמני והודיעה על פתיחת חנות בקלן שבגרמניה. ההודעה אתמול של קסטרו על סגירת המיזם בגרמניה מגיעה אחרי שרוב הרשתות הישראליות כבר התקפלו ושבו הביתה. זוהי, למעשה, הודאה של קסטרו בכישלון בחו?ל. חוץ מפוקס, שעדיין פועלת בצורה נרחבת מחוץ לישראל, כל הרשתות האחרות נאלצו לקפל את הזנב ולשוב הביתה.?

מדוע הישראלים נכשלו בעולם? רשמית מה שהפיל אותן היה המשבר הכלכלי שעצר את השווקים ואת הצמיחה בעולם. אבל אי אפשר להתעלם מהתחושה שאולי ב?2004 היו רבים שקראו לא נכון את המפה. במבט לאחור, נראה כי האופוריה של אז נבעה מההצלחות של הרשתות בישראל והמחשבה שאפשר לשכפל אותה גם בחו?ל. הבעיה שבאותה תקופה רוב השחקנים הבינלאומיים הגדולים עדיין לא פעלו בישראל. אמנם הרשתות הישראליות יכלו לזארה ונותרו זקופות מול רשתות בינלאומיות כמו בנטון וסטפנל, שהגיעו והלכו, אבל בפועל הן לא נאלצו להתמודד עם ענקים כמו H&M, גאפ, פרימרק, פוראוור 21, יוניקלו ואחרים - רשתות ענק שחולשות על השוק הבינלאומי.?

לא יהיה זה מוגזם לומר כי כיום התחרות בשוק האופנה הבינלאומי כבר מזמן אינה על עיצוב ודגמים. ענקיות האופנה הן בעצם חברות ענק שעוסקות בעיקר בייצור המוני, לוגיסטיקה ומיתוג. רוב העיצוב נעשה בהשראת תצוגות האופנה העילית במילאנו, ניו יורק ופריז. הייצור נודד אחרי כוח האדם הזול ביותר, והיכולת לשנע פריטים ברחבי הגלובוס היא הבסיס להצלחה. את כל זה עוטפים תקציבי ענק של שיווק ופרסום שדואגים לשמר את חוזקו של המותג.?

לחברה ישראלית, מוצלחת ככל שתהיה, קשה מאוד להתחרות בשוק הזה. בשנים שבהן פעלה קסטרו באירופה, הדגמים שלה השתפרו, הלוגיסטיקה עשתה קפיצת מדרגה, אבל כל אלה לא יכלו לחפות על המותג הלא מוכר והחסרון לקוטן. ומותגים בונים בשתי דרכים: או בהשקה כספית אדירה, או בעבודה לטווח ארוך. שתי הדרכים דורשות כיסים עמוקים ונכונות לספוג הפסדים.?

לקסטרו, ששווי השוק שלה הוא 330 מיליון שקל, קצת קשה להתחרות בענקיות ששווי השוק שלהן הוא מיליארדי דולרים. מה גם שרוב החברות האלה מגיעות משווקים גדולים בהרבה מהשוק הישראלי, ולכן מלכתחילה הבסיס הפיננסי שלהן רחב יותר.

?



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו