בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חברת HOT ערכה התייעלות שקטה: צימצמה 1,000 עובדים

מתשקיף שפירסמה HOT עולה כי החברה הצליחה לצמצם את מספר הלקוחות האנלוגיים הרווחיים פחות, להגדיל את מספר מנויי הטריפל וכי ה-DTT עדיין לא מהווה עליה איום

תגובות

>> עוד לפני הדו"חות השנתיים של HOT, שצפויים להתפרסם בעוד כשבועיים, מתברר שחברת הכבלים עברה השבחת ערך גדולה ב-2010. תשקיף שפירסמה שלשום HOT חושף כי החברה הצליחה לצמצם את מצבת העובדים שלה בכ-1,000 אנשים, לצמצם את מנויי הטלוויזיה האנלוגים (הרווחיים פחות) ולהגדיל את מספר מנויי הטריפל שלה (אספקת שירותי אינטרנט, טלפון וטלוויזיה) - שהם הרווחיים ביותר.

ביום ראשון פירסמה HOT תשקיף מדף לבורסה. התשקיף יאפשר לחברה לגייס עד חמש סדרות אג"ח סחירות בהיקף כולל של עד 3 מיליארד שקל, ועד שבע סדרות של אופציות. מטרת הגיוס של HOT יכולה להיות גם מחזור חוב שקיים לחברה מול הבנקים, וכן חלוקת דיווידנד.

החברה חתמה בדצמבר האחרון על הסכם אשראי חדש מול הבנקים, שמאפשר לה לחלק מיליארד שקל בדיווידנד לאורך 2011 - בהתאם לעמידה ביחסי חוב ושיעורי EBITDA שנקבעו בחוזה. HOT רושמת בתשקיף כי נכון לסוף ספטמבר "יתרת הרווחים הניתנת לחלוקה היא כ-119 מיליון שקל".

התשקיף חושף נתונים רבים על החברה שטרם פורסמו: ל-HOT יש 288 אלף לקוחות בחבילת הטריפל. מדובר בגידול לעומת בסוף 2009, אז היו לחברה 245 אלף לקוחות בחבילה המשולשת, ובסוף 2008 רק 182 אלף לקוחות כאלה. לחברה 406 אלף לקוחות טלוויזיה בלבד (שאינם מנויים על שירותים אחרים), 216 אלף לקוחות אינטרנט בלבד, ועוד 103 אלף לקוחות טלפון בלבד.

החברה מפרטת כי בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הכנסותיה משידורים היו 1,665 מיליארד שקל ומשירותי טלפון ואינטרנט 761 מיליון שקל.

מנוי טלוויזיה ממוצע בחברה מייצר חשבונית של 206 שקל, לפי החלוקה הבא: חשבונית ממוצעת של מנוי על הטלוויזיה הדיגיטלית (770 אלף מנויים) מייצר לחברה הכנסה חודשית של 220 שקל. מנוי ממוצע של טלוויזיה אנלוגית (126 אלף מנויים) מייצר לחברה הכנסה חודשית של 124 שקל.

שירותי הטלוויזיה היוו ב-2009 61% מהכנסות החברה וב-2010 59%. בסיס הלקוחות המוסדיים של HOT עומד של 3% בלבד.

לחברה 594 אלף מנויי טלפון. מנוי כזה מייצר לחברה הכנסה חודשית ממוצעת של 84 שקל. לחברה 741 אלף מנויי אינטרנט כשמנוי כזה מייצר לחברה הכנסה חודשית ממוצעת של 52 שקל. גם בתחומים אלה נוטה החברה למגזר הפרטי כש-83% מקווי הטלפון שלה הם של לקוחות פרטיים ו-93% מלקוחות האינטרנט הם פרטיים.

החברה תיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות

בתשקיף נכתב עוד כי HOT מתכוונת להרחיב את שירותיה הקיימים, מלבד שירות אספקת אינטרנט (ISP), החברה מתכוונת להתרחב גם לתחום השיחות הבינלאומיות: "ביום 25 בינואר 2011 פנתה ספקית האינטרנט של הקבוצה למשרד התקשורת בבקשה כי יוענק לה רישיון מפעילה בינלאומית", נכתב בתשקיף.

התשקיף חושף כי HOT מתכוונת להשיק ממיר שיאפשר גם הקלטה (PVR) וצפייה באיכות HD באותו מוצר, מה שמצריך כיום שני ממירים (ל-yes יש כבר מוצר דומה). החברה מוסרת כי חתמה הסכם עם חברת תומספון לאספקת ממירים כאלה והשקת שירות שלהם צפויה בסוף 2011.

כפי שפורסם בעבר ב-TheMarker, החברה ביצעה לאורך 2010 מהלך הפחתת כוח אדם נרחב מאוד. התשקיף חושף את מספר המועסקים בחברה לאורך השנים: ב-2008 החברה העסיקה 5,571 עובדים, ב-2009 עלה המספר ל5,954 עובדים וכעת (סמוך למועד התשקיף) לחברה 5,007 עובדים. המשמעות היא כי HOT צימצמה את שורותיה בכ-1,000 עובדים לאורך השנה. לאורך השנה האחרונה HOT לא ביצעה פיטורי עובדים ופשוט נמנעה מגיוס עובדים חדשים.

נתון מעניין נוסף בתשקיף הוא עסקות HOT בתוך הקבוצה. ידוע הוא שפעילות השידורים של החברה קרובה לרווחיות אפס (הציגה הפסד תפעולי של 6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010), אך התשקיף מוכיח כי הוט-שידורים משלמת להוט-טלקום סכומי כסף נכבדים עבור הפצת השידורים על גבי התשתית. הוט-שידורים העבירה להוט-טלקום 792 מיליון שקל ב-2007, 892 מיליון שקל ב-2008, 950 מיליון שקל ב-2009 ו-728 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009. הדבר מוכיח כי פעילות הטלוויזיה של החברה היא רווחית לחברת האם.

ה-DTT לא פגע ב-HOT

באשר לגורמי הסיכון על החברה, מציינת HOT כי מערך ה-DTT (שידורי טלוויזיה דיגיטליים ללא התקשרות עם HOT או yes) לא פגע בחברה, אך להרחבת המערך המתוכננת והוספת הערוצים, עלולה להיות השפעה מהותית לרעה על תוצאות החברה. HOT מציינת כאיום נוסף אישור עתידי לבזק לשווק חבילות מוצרים (טריפל). כמו כן החברה מזכירה כגורם סיכון את מיזם חברת החשמל לפרישת סיבים אופטיים.

מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון, אמיר אדר, מסביר כי "הגשת תשקיף המדף היא פעימה נוספת בתהליך שעוברת HOT מאז כניסתו של דרהי לחברה. מדובר במהלך מתבקש וזאת בהמשך למזכר ההבנות עם הבנקים שנחתם בדצמבר האחרון. במסגרתו, תוכל החברה לראשונה לחלק דיווידנד בסך של עד 500 מיליון (תשואת דיווידנד של כ-12%) עם חתימת ההסכם וכן סכום דומה ב-2011 כשלאחר מכן תוכל להמשיך ולחלק דיווידנדים כל עוד ולא תחול ירידה בהון העצמי אל מתחת ל-600 מיליון דולר. על כן אין כאן הפתעה של ממש וזאת על רקע רצונה של החברה לחלק דיווידנדים נדיבים בשנתיים הקרובות וייתכן שגם לאחר מכן".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו