בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מדיניות משרד התשתיות לטעינת רכב חשמלי מעניקה יתרון לבטר פלייס

העקרונות שפירסם המשרד מעניקים לספקית הגדולה יתרון על חברת החשמל, שתורשה לספק אנרגיה רק באזורים ציבוריים, ועל החברות הקטנות - שכן לקוחות מזדמנים עלולים לשלם יותר ממנויים

תגובות

>> משרד התשתיות פירסם השבוע עקרונות למדיניות טעינת הרכב שהוא מתכוון לנקוט, אחרי שנשמעו תגובות והערות בעניין. מהמסמך עולה כי בטר פלייס תזכה לכאורה ביתרון משמעותי. גם השינויים שהתקבלו, לעומת הטיוטה הראשונה לפני חודשיים, משרתים בעיקר את האינטרסים של ספקיות הטעינה, בהן בטר פלייס, ולא את יבואני הרכב - שישווקו בעתיד גם מכוניות חשמליות, וביקשו לאפשר את טעינתן בשקע ביתי.

כך, למשל, נקבע כי לא תתאפשר טעינה בשקע ביתי, כפי שביקשו היבואנים. בנוסף, חברת החשמל תשמש ספקית טעינה רק באזורים ציבוריים, וכך תותיר את האזורים הפרטיים - ובהם חניונים, תחנות דלק, קניונים ובנייני משרדים - לתחרות של ספקיות הטעינה הפרטיות. בנוסף, אותן חברות יוכלו לממן הקמת עמדות טעינה בשטחים ציבוריים ולהפעיל אותן.

את המודל המוצע אפשר לדמות לחיבור לרשת האינטרנט: חברת החשמל תפעל כספקית תשתית, וחברות הטעינה ידמו לספקיות הרשת. במקרה זה הן יספקו שירותי ניהול טעינה למכוניות חשמליות, וכל נהג או בעלים של מכונית חשמלית יהיה מנוי לאחת מאותן חברות.

לפי מסמך העקרונות של משרד התשתיות, המנויים יוכלו להתחבר לכל עמוד טעינה, אך לא ברור אם התעריפים יהיו זהים, והעניין נתון לשיקולה של רשות החשמל. לקוח מזדמן ישלם, ככל הנראה, יותר ממנוי החברה - וכך יהיה יתרון לספקיות טעינה גדולות, שיפרשו עמודי טעינה רבים ויוכלו לחייב מנויים של חברות אחרות בתעריף גבוה. בנוסף, טעינה "שלא לפי מגבלות האספקה ברשת החלוקה המקומית", לדוגמה טעינה של מכוניות רבות בשעות השיא של צריכת החשמל, תתאפשר רק למנויים שייגשו לעמוד של חברת הטעינה שלהם, ולא ללקוחות מזדמנים. כל זאת מביא למסקנה שמי שיקדים לפרוש רשת טעינה יזכה ליתרון ניכר.

עומר צימר, מנכ"ל יבואנית עמודי הטעינה זוהר אנרג'י, אמר בתגובה כי "ישראל היא מדינה מתקדמת מאוד בעניין תקנות לטעינת רכב, ואולי אפילו יתר רגולוציה. הדרישה למערכת תקשורת בין עמוד הטעינה למכונית, הדורשת זיהוי הדדי, היא מוגזמת, ולא כל יצרני הרכב יכולים לעמוד בה. צריך שיהיה גוף שיפקח על כך שחברות קטנות לא ייפגעו בתחרות, וגם לקוח שלהן ישלם תעריפים סבירים".

העקרונות מייצגים את עמדת משרד התשתיות, ובשלב זה לא שותפו בניסוח רשויות אחרות כמו משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה והרשות להגבלים עסקיים. מהרשות להגבלים נמסר כי הם נמצאים בקשר עם משרד התשתיות ויעבירו אליהם הערות בקרוב. ממשרד התחבורה נמסר כי "המשרד לומד את הנושא ויעביר התייחסות מקצועית למשרד התשתיות. בכל מקרה, המשרד יפעל על פי המדיניות שיקבע משרד התשתיות".

מבטר פלייס נמסר: "אנחנו לומדים את עקרונות מדיניות הטעינה שהפיץ משרד התשתיות. בטר פלייס הצהירה ביומה הראשון כי רשת הטעינה שלה תהיה פתוחה לכל משתמש. החברה תשמח לשתף פעולה עם חברות נוספות בעסקות נדידה, מתוך רצון לאפשר אימוץ מהיר של רכב חשמלי".



מדיניות משרד התשתיות לטעינת רכב חשמלי מעניקה יתרון לבטר פלייס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו