בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ויכוח על 10 ק"מ מפריד בין תושבי אזור קרית מלאכי לתחנת רכבת

תגובות

אין ראש עיר אחד בפריפריה שלא חולם על תחנת רכבת שתהיה קרובה, נגישה וזמינה לתושביו. לא בכדי ראש העיר קרית מלאכי, מוטי מלכה, מתכוון להיאבק בכל כוחו כדי שתחנת הרכבת, שאמורה לקום בשנתיים הקרובות באזור לכיש, תהיה צמודה לאזור התעשייה המשותף שהוא מקים יחד עם מועצה אזורית באר טוביה במושב תימורים שסמוך לעירו.

מנגד, ראש מועצה אזורית יואב, רני טריינין, חושק אף הוא בתחנת רכבת חדשה ורוצה שהיא תוקם בין קיבוץ כפר מנחם למושב כפר הרי"ף - כעשרה קילומטרים צפונית לתימורים. בין שני ראשי הרשויות התפתח בשבועות האחרונים קרב שהגיע כבר לדרגים הגבוהים של מקבלי ההחלטות בעניין. שר התחבורה, מאיר שטרית, ששמע על "הקרב על הרכבת", הורה בינתיים להקפיא את ההליכים לתכנון התחנה באזור, זאת עד שיכנס את הגורמים המקצועיים כדי לדון במחלוקת.

שדרוג מסילות הברזל ממרכז המדינה לבאר שבע אמור להסתיים ב-2007. בכמה אזורים לאורך הקו כבר התפתחו מחלוקות לגבי פעולותיה של רכבת ישראל. במקרה של עיריית קרית מלאכי ומועצה אזורית יואב, גורמים ברכבת נזהרים מהבעת עמדה. הגורמים העמידו שתי ההצעות למיקום התחנה - תימורים או אזור כפר מנחם - ומחכים שראשי הרשויות יקבלו החלטה.

"אם רוצים לדלג על קרית מלאכי כמו שדילגו עליה במשך 50 שנה - שיקימו את הרכבת ליד כפר מנחם", אומר מלכה, "מועצה אזורית יואב היא קטנה במספר התושבים שלה ביחס למספר התושבים בקרית מלאכי ובמועצה אזורית באר טוביה. אם התחנה תוקם באזור תימורים, כפי שאנחנו מבקשים - הרי שהיא תוכל לשרת אוכלוסייה של 22 אלף תושבים".

טריינין לא מתרשם מדבריו של מלכה. הוא מדבר על הסכמה שקיבל כבר לפני כמה שנים מראש העיר לשעבר של קרית מלאכי, ליאור קצב, ולפיה לא תהיה לו כל התנגדות שתחנת הרכבת תוקם בקטע שבין כפר מנחם למושב כפר הרי"ף. לדבריו, במקום כבר קיימת תשתית מפותחת של הרכבת, בגלל תחנת השירות לרכבות שממוקמת במקום. קצב הבהיר, כי הביע הסכמה להקמת התחנה באזור כפר מנחם רק אחרי שכל הרשויות דחו את הצעותיו להקים תחנת רכבת בצומת קסטינה.

בעיריית קרית מלאכי ובמועצה אזורית באר טוביה מדברים בהתלהבות על אזור התעשייה שמוקם בימים אלה ליד תימורים. לדבריהם, תוך פחות מחצי שנה יחל שיווק הקרקע. במקום יתפרנסו כ-2,000 בני אדם, ומלכה משוכנע שתחנת רכבת תסייע לפיתוחו ואולי תפתה חברות שונות לפתוח במקום את מפעליהן. "יש לי כבר שיערות לבנות", מתלוצץ טרייניין, כשהוא שומע על החזון של מלכה, "מוטי מלכה משלה את עצמו. שיראה מה קורה באזורי התעשייה של באר טוביה, איך המועצה הזאת נפלה".

בינתיים, מלכה משפר עמדות בקרב על הרכבת. הוא שולף מכתב שקיבל באחרונה מהממונה על מחוז דרום במשרד הפנים, דודו כהן, שתומך בהקמת התחנה באזור תימורים. "מבחינה תכנונית כוללת", כותב כהן במכתבו, "אין ספק שמיקומה הראוי של תחנת הרכבת הינו בקרבה מרבית למרכזי אוכלוסייה, וכי עיר כמו קרית מלאכי היא מרכז אוכלוסייה שיש להעדיפו על קרבת התחנה לריכוזים קטנים".

לדברי טריינין, שקיבל העתק ממכתבו של כהן, השאלה שצריכה להישאל היא מה יקרה עם תושבי בני עייש, גדרה, המושבים והקיבוצים שנמצאים צפונית לקרית מלאכי וכן עם הסטודנטים שלומדים במכללת "אחווה", הנמצאת צפונית לקרית מלאכי. "אף אחד שם לא ייסע דרומה כדי לנסוע אחר כך צפונה. הלקוחות הכי גדולים של הרכבת הם סטודנטים. בקרוב תוקם תחנת רכבת באשקלון, אז שידרוש הקמת קו בין שתי הערים עם חיבור אלינו. אני מתכוון להעלות את ההצעה הזאת", אמר.

יועץ התקשורת של שר התחבורה אישר, כי שטרית הורה בינתיים לעצור את הליכי התכנון של הקמת התחנה באזור קרית מלאכי, עד לבדיקת הנושא עם הגורמים הרלוונטיים.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו