בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דיבוק ברשת

תגובות

www.dbook.co.il

אמזון הישראלית עדיין לא נולדה, ובאתר למכירת ספרים דרך האינטרנט - דיבוק - לא בטוחים בכלל שהדבר אכן יקרה. מסתבר שלא קל למכור ספרים דרך האינטרנט. האתר דיבוק היה מחלוצי מכירת הספרים באינטרנט - הוא הוקם ב-97' על ידי אינטרנט זהב יחד עם קבוצת משקיעים, והפך להיות אחד האתרים הפופולריים ביותר לרכישת ספרים ברשת, המחזיק ביתרון אחד ברור - רכישה בדרך זו אמורה להיות זולה יותר מאשר בחנויות.

לפני כשלוש שנים רכשה חברת אקדמון, השייכת לאוניברסיטה העברית ולאגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, 50% מהאתר תמורת כ-300 אלף שקל, וכיום היא הבעלים שלו ביחד עם האוניברסיטה. לאקדמון יש 12 חנויות פיזיות לממכר ספרים וציוד משרדי, והחברה מפעילה גם בית הוצאה לאור לספרי אקדמיה. עם זאת, מנכ"ל אקדמון, עופר יצחייק, רואה בדיבוק את אחד ממוצרי הדגל של הקבוצה.

לדברי יצחייק, ב-2004 הסתכמו הכנסות האתר בכ-3 מיליון שקל, מתוך כ-50 מיליון שקל הכנסות של כל הקבוצה. בנוגע לרווחים, היעד עדיין לא הושג: "אנחנו מאוזנים עכשיו, אבל האתר עדיין לא הגיע לרווחיות מאז שהוקם. ב-2004 נאלצנו להשקיע סכומים גדולים בפרסום, ולכן לא הגענו לרווחיות, אלמלא כן זה בהחלט היה קורה", מסביר יצחייק.

"אני צופה שב-2005 נגיע להכנסות של 4.5 מיליון שקל בשנה", אומר יצחייק, "ונהיה רווחיים באופן מהותי - יותר מ-10% רווח. אנחנו בסך הכל במגמת צמיחה. ב-2003 היו לנו הכנסות של 1.5 מיליון שקל, וב-2004 הכפלנו את ההכנסות. זאת לעומת השנה הראשונה לפעילות האתר שבה הסתכמו המכירות בכחצי מיליון שקל". בדיבוק עובדים כיום שישה אנשים. ב-2004 הוציא האתר כחצי מיליון שקל על פרסום בלבד. "זה המון. ב-2003 הוצאנו על פרסום 100 אלף שקל בלבד, אבל אין ברירה בגלל התחרות", מסביר יצחייק.

דיבוק צריך להתמודד עם מתחרים גדולים ואגרסיוויים - האתר ibooks של סטימצקי, אתר מיתוס, אתר bookme, האתר של דיונון ואחרים. "הגולשים בדרך כלל עושים השוואות מחירים בזאפ בין חנויות הספרים", אומר יצחייק.

יצחייק טוען שפער המחירים בין האינטרנט לבין חנות רגילה הוא כ-10% לטובת האינטרנט. מצד שני, אם קונים באינטרנט בסכומים הנמוכים מ-150 שקל, צריך להוסיף גם כ-20 שקל דמי משלוח בדואר, והדבר מייקר את העסקה והופך אותה לכמעט שווה לעסקה בחנות. "כאשר רוצים לקנות כמה ספרים ביחד יותר משתלם דרך האינטרנט, כי בקנייה מעל 150 שקל המשלוח הוא ללא תשלום", אומר יצחייק, המדווח על 6,000 כניסות שונות של גולשים ביום רגיל, ועל 15 אלף גולשים ליום בשבוע הספר.

בינתיים, בדיבוק מתכננים לפתוח עוד שני אתרים חדשים - האתר של אקדמון ישודרג וייבנה מחדש, ויהפוך לבמה לכל הוצאות הספרים האקדמיות בשוק. כמו כן תקים החברה אתר חדש למכירת ציוד משרדי. "ננצל את המלאי שיש לנו בחנויות אקדמון כדי למכור דרך הרשת במחירים זולים יותר", אומר יצחייק.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו