בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המכונית החשמלית הראשונה של ישראל יוצאת לסיבוב

חברת בטר פלייס המקימה את התשתית לפרויקט המכוניות החשמליות בישראל ערכה נסיעת מבחן באבטיפוס של המכונית

תגובות

חברת בטר פלייס, המקימה את התשתית לפרויקט המכוניות החשמליות בישראל, ערכה אתמול (ראשון) מפגש עיתונאים עם בכירי החברה בישראל, שכלל נסיעה באבטיפוס ראשוני של המכונית החשמלית. מלבד החשיפה של המודל, הבשורה העיקרית שהוצגה באירוע היתה הקמתה של מערכת מידע מתוחכמת, שתקשר בין המכונית ובין רשת הטעינה ותוכל להמליץ לנהג מתי ואיפה לטעון את המצברים או להחליפם. עם זאת, כבר הושמעו הסתייגויות ממערכת זו, מאחר שבאמצעותה יוכלו בבטר פלייס לדעת היכן נמצאת כל מכונית שמנויה לשירותיהם.

במהלך האירוע הבטיח מנכ"ל החברה בישראל, משה קפלינסקי, כי הלקוח יזכה לשירות "ברמה אחרת". אחת האפשרויות שבוחנת החברה, היא הקמה של מערך ניידות ושירותי דרך. מאידך, מנהלת השיווק של החברה, דפנה אגסי, אומרת "אני מקווה שלא נזדקק לזה". כמו כן, לאחרונה מונתה זיווה פתיר לאחראית על התקינה של המכונית החשמלית. פתיר, ששימשה בעבר כמנכ"לית מכון התקנים ויו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תהיה אמונה על הצגת תקן אחיד להטענה חשמלית, כשם שכיום סוג הדלק ופתח המילוי הם בגודל דומה במכוניות שונות.

"למיזם תהיה השפעה ניכרת על הכלכלה בישראל"

על פי נתוני החברה, מכונית חשמלית תהיה משתלמת ביותר על פני רכב המונע על ידי בנזין. כנשאל בעל החברה, שי אגסי, מדוע אם כן, זקוק המיזם להטבות מיסוי - לפי המלצות הוועדה למיסוי ירוק, הוא ענה כי הטבות המיסוי יכולות להאיץ את חדירת המכוניות שתתרחש בכל מקרה. החברה גם הציגה סקר שוק לפיו ל-64% מהציבור יש דעה חיובית כלפי מכונית חשמליות. על פי סקר השוק, אחד משישה בתי אב מוכן לרכוש את המכונית המדוברת גם כרכב לנסיעות ארוכות.

אגסי הכריז בנוסף כי ישראל תהיה המדינה הראשונה לפרוש רשת טעינה. הוא הוסיף כי למיזם יכולה להיות השפעה ניכרת על הכלכלה הישראלית: "יש לנו יכולות פיתוח מרשימות בישראל. אפשר ליצור כאן תעשייה שתהיה גדולה יותר מתעשיית הטלפונים הסלולרים".

אגסי נראה כחדור אידיאולוגיה, והצהיר "אין עסק בעולם שהייתי עושה בכזה להט. ב-24 השעות אחרי שהגשתי את ההתפטרות שלי ל-SAP (בה כיהן כסמנכ"ל, ד.ש) קיבלתי מאה הצעות, ושום דבר לא משך אותי כמו זה". יחד עם זאת, אגסי הדגיש כי "אם היינו עושים את זה למען פילנטרופיה, לא היינו מצליחים להזיז את המשקיעים ולממש את הפרויקט".



שקע חשמלי במקום כניסה למכל הדלק


שי אגסי, מציג את המכונית אתמול



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו