בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סיכום לגבי הקו השני של הרכבת הקלה בת"א; מסתמן: קו תת-קרקעי באבן גבירול

תגובות

עיריית תל אביב, משרד הפנים וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הממונה מטעם המדינה על תכנון הרכבת הקלה בתל אביב - הגיעו באחרונה לסיכום בעניין תוואי הקו השני של הרכבת הקלה בעיר. הקו, המכונה "הקו הירוק", יתחיל בראשון לציון, יעבור דרך חולון ומרכז תל אביב ויגיע להרצליה. הקו יפעל כקו עצמאי ולא רק כקו מזין שתפקידו להעביר נוסעים לקו הראשון (האדום) שהקמתו אמורה להתחיל ב-2005.

מהנדס העיר תל אביב, דני קייזר, אמר כי נת"ע רצתה תחילה שהקו הירוק יהיה קו מזין לאדום, ויסתיים בצומת מעריב. ואולם לדבריו, באחרונה סוכם על התוואי האמור. הוא הוסיף כי במסגרת זו הוחלט לבחון את כדאיות ההקמה של קטע הקו העובר ברחוב אבן גבירול בתל אביב - כקו תת-קרקעי.

מתכננת מחוז תל אביב במשרד הפנים, נעמי אנג'ל, אמרה כי מבדיקה שמתבצעת בימים אלה על ידי משרד הפנים, עיריית תל אביב ונת"ע עולה כי יש הצדקה להקמת קווים תת-קרקעיים במקומות שונים במרכז תל אביב, כמו ברחוב אבן גבירול. הבדיקה עתידה להסתיים בתוך כחצי שנה, אם כי לדבריה, זו ההסכמה המתגבשת.

היתרון של רחוב אבן גבירול, אמרה אנג'ל, הוא שהבנייה שם אינה היסטורית, ושאין בניינים המחייבים שימור. לכן, ניתן להשתמש בפוטנציאל הרחוב לבנייה גבוהה יותר לעסקים ומגורים. רכבת קלה תסייע בהגדלת הביקושים במקום.

הקו השני אמור היה להיות מקודם יחד עם הקו הראשון, אך קידומו התעכב בין היתר לנוכח דרישת עיריית תל אביב להקמת רכבת תחתית. העירייה טענה כי אין ברחובות מרכז העיר מקום לרכבת קלה. העירייה אף הודיעה לפני כשנה וחצי לוועדה המחוזית תל אביב כי תתנגד לתוכניות הקו השני ולא תשתף פעולה עם הליכי אישורו.

בעירייה טענו כי רכבת קלה במפלס הרחוב היא לא יותר מ"אוטובוס אקולוגי", שיבוא על חשבון נתיבים לכלי רכב, ולכן רכבת כזו לא יכולה לתת מענה אמיתי לבעיות התחבורה בעיר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו