בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זכייני מנהרות הכרמל מתחו ביקורת על העיכוב באישורן

תגובות

קבוצת כרמלטון שזכתה בביצוע פרויקט מנהרות הכרמל בשיטת ה-B.O.T, הביעה אי שביעות רצון ומתחה ביקורת על העובדה שהאישור הסטטוטורי של התוכנית מתעכב בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה.

בפגישה שהתקיימה שלשום בין נציגי הקבוצה לרשות מנהרות הכרמל (הכוללת את נציגי משרד התחבורה והאוצר) הביעו נציגי הקבוצה חשש שביצוע הפרויקט יתעכב זמן רב וייתקל בקשיי אישור.

לנוכח העיכוב בקבלת האישור הסטטוטורי, רשאית הקבוצה, לפי תנאי ההסכם, לבטל את ההתקשרות עם המדינה, בתנאי שתודיע על כך עד לסוף מאי; ביטול ההתקשרות עלול לגרום נזקים כבדים למשק ולהרתיע יזמים מחו"ל להשקיע בפרויקטים בישראל באמצעות שיטת ה-B.O.T לנוכח הקשיים בקבלת האישורים הסטטוטורים.

לפי שיטת ה-B.O.T, היזם הפרטי מקים מממן ומתפעל את הפרויקט למשך תקופה ממושכת ומוגדרת. במשך התקופה גובה היזם תשלום מהמשתמשים עבור השימוש. בתום התקופה מוחזר הפרויקט לידי הגוף המזמין. כבר עתה זכאית הקבוצה לתשלום מהמדינה עבור העיכובים באישור התוכנית.

בינואר 2001 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה להפקיד את פרויקט מנהרות הכרמל והודיעה על הפקדתו. בתום 60 יום הוארך התוקף להגשת ההתנגדויות - בפועל הסתיימו 60 הימים ב-22 במארס, והוועדה המחוזית איפשרה ארכה עד 22 באפריל וארכה נוספת עד 22 מאי.

פרויקט מנהרות הכרמל, שעלות ההשקעה בו נאמדת ב-900 מיליון שקל, כולל הקמת ארבע מנהרות דו-מסלוליות במרחק של 5.5 קילומטר, שיעברו מתחת לעיר חיפה ויקשרו את המבואות, הדרומי והצפוני. כל אחת מהמנהרות תקושר באמצעות מערכת כבישים חיצונית, בסמוך לפרויקט הגראנד קניון.

אחד החששות שהעלו נציגי הקבוצה בפגישה הוא שהוועדה לא תאשר את התוכנית בשל שיטות הקידוח והפיצוץ שבאמצעותן תתבצע כריית המנהרות. בפגישה הוחלט על מינוי ועדה מצומצמת שתסכם את העניינים השנויים במחלוקת בין הקבוצה לרשות מנהרות הכרמל; בין היתר יוחלט בוועדה על גובה התשלומים שיינתנו לקבוצה בגין עיכובים נוספים.

קבוצת כרמלטון כוללת את דרגדוס הספרדית (40%), נכסים ובניין (20%) קבוצת דסק"ש-אשטרום (20%) ופי.בי אחזקות (20%). הקבוצה אחראית במסגרת מכרז ה-B.O.T למימון, לביצוע ולתפעול הפרויקט, וכמו כן עליה לשלם 226 מיליון דולר למדינה בעבור זכיון ההפעלה. בנוסף תשקיע הקבוצה כ-150 מיליון שקל בבניית הפרויקט.

לא היה ניתן לקבל את תגובת כרמלטון עד לסגירת הגיליון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו