בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מחכים ללהיט

בימים האלה יוצאים לרדיו שירים ראשונים מתוך אלבומי הקיץ העבריים

תגובות

בשבוע האחרון הגיע לתחנות הרדיו בארץ שטף של סינגלים מתוך אלבומים עבריים חדשים. זו ככל הנראה תוצאת המצב הביטחוני המתוח, שאילץ בפסח את חברות התקליטים לדחות את מועד יציאתם של דיסקים רבים לאור, עד שהקניונים יתמלאו בשנית.

בחודשים הקרובים, אם כך, צפויה פריחה בשוק הדיסקים העבריים. בין השאר אמור לצאת האלבום השני של להקת "מוניקה סקס" בחברת הד ארצי. השיר "הפוך בשמש" מתוכו, שכתב והלחין יהלי סובול וחברי הלהקה הפיקו מוסיקלית, מזכיר מוסיקת קאנטרי משוכללת, מעין ניסיון ליצור מקבילה ישראלית ליוצר האמריקאי בק.

גם יובל בנאי הוציא השבוע שיר חדש, "נשאר במקום", מתוך אלבום סולו שלישי שייראה אור בחברת הליקון. לאלבום ייעץ אמנותית לואי להב, ובנאי מנגן בו עם נושי פז, ג'נגו ואיגי דיין. "נשאר במקום" הוא שיר רוק שמזכיר מעט את "מפלצות התהילה", אלבום הרוק הכבד של "משינה", להקתו לשעבר של בנאי. בחברת התקליטים אומרים שהאלבום החדש כולו יהיה "אלבום רוק טעון", שיתמקד בגיטרות-בס-תופים, שתמיד היו אהובים על בנאי. מוסיקה אלקטרונית לא תשולב בו ולו ברמז.

"גשם של פתאום" הוא השיר השני מתוך אלבומה של קורין אלאל שיראה אור בקרוב בחברת אן-אם-סי. מלותיו נכתבו על ידי ענבל פרלמוטר, שנהרגה בתאונת דרכים, ואלאל הלחינה אותו. להפקה המוסיקלית אחראי מרקו גורקן. לשיר הראשון מתוכו, "תנינענק", היה טקסט מצוין ועיבוד מוזר וכוחני. "גשם של פתאום", לעומתו, שקט וקרוב יותר לסגנון המזוהה מאוד עם אלאל.

"ואת חוזרת לשלכת" הוא השיר המשותף הראשון למיכה שטרית ולאריק איינשטיין, מתוך אלבום משותף ומדובר שהשניים יוציאו בקרוב באן-אם-סי. איינשטיין ממשיך כאן את דרכו ועובד עם אמנים שהוא אוהב. את המלים כתב יעקב רוטבליט, את הלחן מיכה שטרית, ואיינשטיין שר. ההפקה המוסיקלית היא של מיכה שטרית וטל מטמור, והשיר גם הוא ברוח ימים אלה: מהורהר, מתבונן לאחור בצער, ונשמע מתאים מאוד כששר אותו אריק איינשטיין.

שי עמר, שהוציא השבוע את השיר "את יודעת", הוא האמן החדש של חברת ההפקות עננה שבבעלות קובי אוז. כמו האלבום של חיים אוליאל ואלבומים אחרים שיצאו בעננה, גם העיבוד לשירים של עמר נראה דומיננטי מדי; התחושה היא שהעיבודים משתלטים קצת על סגנונו המקורי של היוצר וכולאים אותו בתבניות מוכרות, או אופנתיות. את המלים כתב מאיר גולדברג, שי עמר הלחין, ולעיבודים אחראי שמוליק נויפלד.

אסף ארליך, גם הוא יוצר חדש, כתב את המלים והלחנים לאלבום הבכורה שלו שייצא בקרוב בהד ארצי. השיר הראשון מתוכו הוא "אני הולכת", ולהפקה המוסיקלית אחראי חמי רודנר, שממשיך את הקו המוצלח של אלבומו שלו, "גאולה", ובוחר בעיבודים ובצורת שירה לא שגרתיים.

שיר נוסף של יוצר לא מוכר הוא "יד ימין", שהלחין ושר שבי עוזיאל (לשעבר הבסיסט בהרכב "פוליאנה פרנק" של שרון בן-עזר). השיר, שכתבה שיר פרייבך, מלא בכוונות טובות, ויכול היה להיות מצוין אלמלא התעקש עוזיאל לשיר אותו במלאכותיות מופרזת שמפחיתה מערכו. העיבוד של חיים פרנק אילפמן יפה, ובן עזר מנגנת בגיטרה. עכשיו רק נותר לקוות ש"יד ימין" גם יושמע - שירים על אוננות לא זוכים משום מה לפופולריות רבה בתחנות הרדיו.

וכמו בכל קיץ, גם השנה להקת "אתניקס" מוציאה אלבום חדש, שלאחריו צפוי סיבוב הופעות נרחב. אי אפשר להקל ראש ביכולתם של זאב נחמה ותמיר קליסקי לכתוב להיטים, שנשארים בראש מיד אחרי השמיעה הראשונה. בעולם מעריכים את התכונה הזאת מאוד. בישראל, לעומת זאת, פונים לניתוחי טקסטים ולשאלה "את מה השיר מזכיר?" השיר "תראה עולם" שקט מקודמיו, נטול סלסולים, ואפילו עגום מעט. ובכל זאת, הוא מזדמזם בראש.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו