בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סיאט ליאון

תגובות

97 אלף שקל ציון מבחן דרכים: 8.7 ציון מבחן רכישה: 8.8

שיטת שיתוף הפלטפורמות איננה חדשה. כבר בשנת 1972 נבנתה האאודי 80 על הפלטפורמה של הפאסאט ונחסך הון למחלקת הפיתוח והייצור של פולקסווגן אאודי. אלא שבשנות ה-90 הביא קונצרן פולקסווגן את שיטת הפלטפורמות לשיא חדש ואולי מוגזם. על הבסיס של הגולף נבנית כיום הפולקסווגן בורה, פולקסווגן חיפושית, סיאט טולדו, אאודי A3, סקודה אוקטביה ואפילו אאודי TT. גם הסיאט ליאון - מכונית חדשה בארץ, אבל לא באירופה - בנויה על אותו בסיס.

יתרון החיסכון שמשיגה השיטה הוא ברור. עם זאת, שיטת הפלטפורמות עלולה לטשטש הבדלים בין המותגים ולפגוע במיצוב שלהם. לקוחות רבים באירופה כבר שואלים את עצמם למה לקנות גולף אם אפשר לקבל את אותה מכונית במחיר נמוך יותר, ועם סמל של סקודה או סיאט. שאלה זהה עלתה גם במבחן. לגולף יש אמנם תדמית מובילה, אבל כל הבוחנים הסכימו שהסיאט ליאון היא מכונית עדיפה בכמה היבטים.

הליאון עולה פחות ומאובזרת יותר (בקרת אקלים, מחשב דרך, רדיו-דיסק ושמונה רמקולים, מראות מתקפלות חשמלית, ועוד). העיצוב שלה צעיר וסקסי יותר (אלפא-סוד מודרנית?). ובעיקר, התנהגות הכביש שלה עדיפה. השלדה היא אמנם אותה שלדה, אבל הכיול שונה וגם מידות הצמיגים (בליאון 15 אינץ', ובחתך נמוך יותר לעומת הגולף). הליאון, גם בלי קשר לתדמית האלפא רומיאו שפולקסווגן מנסים להדביק לסיאט, היא אכן מכונית מהנה יותר לנהיגה מהגולף. לעומת זאת, דיפוני הפנים בליאון קצת יותר זולים מהגולף. הדשבורד מכוסה פלסטיק גבשושי כאילו ספורטיווי, תא הכפפות קטן ופלסטיקי לחלוטין. המכונית מצוידת בשתי כריות אוויר בלבד. שמירת הערך המסורתית של סיאט נופלת לעומת פולקסווגן.

מוצאה הפולקסווגני של הליאון בולט לטובה באיכות ההרכבה הגבוהה של המכונית. וגם לרעה, במנוע ובמרחב הפנים. תמוה שהקונצרן הגדול ביותר באירופה ממשיך לספק מנועים מיושנים כל כך עם שני שסתומים בלבד לכל בוכנה (לעומת ארבעה שסתומים אצל המתחרות). המנוע הזה רועש וגס. במהירות נסיעה של 100 קמ"ש הוא פועם בקצב לא נינוח של 3,000 סיבובים לדקה (לעומת 2,600-2,300 סל"ד אצל המתחרות). זו כמובן גם אשמת תיבת ההילוכים האוטומטית. היא אמנם עדיפה על ה-307, אבל נחותה בהשוואה לפוקוס ובמיוחד לעומת הסיוויק. בסיס הגלגלים של משפחת הגולף מסתכם ב-251 ס"מ. הדור החדש של המשפחתיות הקומפקטיות, כמו פז'ו 307 ופורד פוקוס, כבר מיישר קו ב-260 ס"מ. להבדל הזה יש משמעות במרחב הפנים, במיוחד למרחב הברכיים ליושבי הספסל האחורי.

בטיחות: מבוססת על רצפת הגולף, שקיבלה 4 כוכבים במבחן ריסוק של EuroNCAP. מצוידת בשתי כריות אוויר ובמערכת ABS.

חזרה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו