בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לאחר התפרקות בריה"מ הוקמו מאות חברות בעלות רמת תחזוקה נמוכה

תגובות

חברת התעופה "סיביריה איירליינס", שמטוסה התרסק אתמול - כנראה בשל יירוט בטעות על ידי טיל אוקראיני, נוסדה ב-1992 כאיחוד של כמה חברות תעופה קודמות, שפעלו בתקופת בריה"מ. החברה הוקמה בנובוסיבירסק שבסיביר, ושדה התעופה העירוני "טולמטצ'בו" שבעיר שימש לה כבסיס אם וכמטה ראשי. ממנו יצאו טיסות החברה לעשרות יעדים ברוסיה עצמה, ברפובליקות השכנות של חבר המדינות, וליעדים בינלאומיים.

אתר האינטרנט של החברה מוסר כי היא מפעילה צי של 33 מטוסים סילוניים, כולם מתוצרת בריה"מ ורוסיה. בין מטוסי החברה נכללים שני מטוסי טופולב-11 ,204 מטוסי טופולב-154 (מהדגם שהתרסק אתמול), תשעה מטוסי איליושין-86 ועוד כמה מטוסי טורבו. החברה, שהיא חברת התעופה השלישית בגודלה ברוסיה מבחינת כמות הנוסעים והמטענים שהיא מטיסה, מפעילה כ-200 טיסות שבועיות ל-38 יעדים. כרבע מטיסות החברה נעשות ליעדים בינלאומיים, ובכללן גם טיסה סדירה שבועית אחת לישראל וממנה.

טיסה זו מגיעה משדה התעופה טולמצ'בו לשדה התעופה נתב"ג בכל יום רביעי בערב וממריאה בחזרה בכל יום חמישי בבוקר. הסוכנות היהודית משתמשת בטיסה זו להטסת עולים חדשים לישראל. טיסות החברה מנתב"ג לנובוסיבירסק - לאורך מרחק של כ-4,500 ק"מ ולאורך זמן של כשש שעות - הינן לעיתים ישירות, אך לעיתים - בהתאם למספר הנוסעים, למשקל המטען ולהשפעת הרוחות בנתיב הטיסה - הן עוצרות לחניית ביניים לשם תדלוק בנמל התעופה הקטן של בורגוס בבולגריה. הטיסה אתמול לא עצרה לחניית ביניים.

חברות התעופה הרוסיות היו נתונות בעבר לביקורת שלפיה רמת התחזוקה של מטוסיהן היא נמוכה. בנוסף, גורמים ברשות שדות התעופה של ישראל הזהירו בשנים האחרונות מפני אפשרות של אסון אווירי בגלל "תחזוקה לקויה של מטוסי נוסעים של חברות התעופה מחבר המדינות" ובגין "הכשרה לקויה של הטייסים". גורם ברשות אמר כי מטוסי הנוסעים שמגיעים מחבר המדינות הם "במצב תחזוקתי גרוע ומדגמים ישנים. הסכנה היא שמטוסים אלה חשופים יותר לתקלות, שיכולות להסתיים באסון".

על אף שההתרסקות אתמול אינה קשורה לתחזוקת המטוס, בחוגי התעופה בעולם ידוע כי רמת התחזוקה והפיקוח על התעופה ברוסיה אינה גבוהה במיוחד. מאז פירוקה של ברית המועצות, ניצלו אנשי עסקים זריזים, טייסים ועובדי חברות תעופה לשעבר הזדמנויות, בעיקר בשל צמצום הטיסות הפנימיות של חברת "אירופלוט", והקימו מאות חברות תעופה. טיסותיהן של חברות אלו - ובעיקר טיסותיהן הפנימיות ברוסיה - נחשבות לבלתי בטוחות. חלק ממטוסי חברות אלו בלויים בתוכם, מושביהם קרועים, וקיימים בהם נזילות של מים, קלקולי מיזוג אוויר ושירות גרוע.

פעילותם של מטוסי הטופולוב הישנים של חברות התעופה מחבר המדינות הוגבלה לשעות היום, כיוון שמנועיהם לא עמדו במגבלות הרעש שבנתב"ג. כך למשל, ב-97' אסר מינהל התעופה האזרחית, האחראי על חברות התעופה הזרות ועל מטוסיהם, על נחיתתם בישראל של מטוסים מדגם טופולוב-154 של חברות התעופה מחבר המדינות וממזרח אירופה, משום שלא עמדו בדרישות הבטיחות והרעש המינימליים. הפעלת המטוסים מדגם זה חודשה רק לאחר שהוכנסו בהם שיפורי בטיחות ומתקנים להקטנת רעש מנועים. חלק מחברות התעופה הרוסיות החליפו את מטוסיהן הישנים בחדשים.

מאז הכריזה רוסיה על עצמאותה אירעו בה עשרות תאונות מטוסים, בהן שלושה אסונות של מטוסי טופולוב-154. בנוסף, אירעו תאונות במדינות אחדות בעולם, שבהן התרסקו מטוסי תובלה צבאיים מדגם אנטונוב מתוצרת סובייטית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו