בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיכוב בהקמת הרכבל בחיפה עקב התנגדות הטכניון

תגובות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בחיפה החליטה להקפיא את דיוניה בעניין הקמתו של רכבל שיקשר בין צומת הצ'ק פוסט לאוניברסיטת חיפה, בשל התנגדות הטכניון.

ההחלטה התקבלה לאחר שדורון בלשה, מנכ"ל חברת יפה נוף המתכננת את הפרויקט, הודיע כי החברה מנהלת משא ומתן עם הטכניון לצורך הסדרת התוואי שיעבור בשטח המוסד.

בטכניון חוששים שמעבר הקרוניות בתחום יגרום לפגיעה אסתטית, ועל כן יפה נוף התבקשה להזיז את התוואי המתוכנן לשטחים שבהם הקרוניות לא יפריעו למראה הסביבה.

הקמת הרכבל, הנמצאת בדיונים לקראת הפקדה, מתוכננת להתבצע בהשקעה של 25 מיליון דולר. הקמת הרכבל מבוצעת בשיתוף בין משרד התחבורה ועיריית חיפה לבין חברת יפה נוף. שר התחבורה, אפרים סנה, הודיע בעבר כי מבדיקות כלכליות עולה כי הפרויקט, שימומן ברובו מכספי המגזר הפרטי, יהיה כדאי מבחינה מסחרית.

הרכבל יכלול קרוניות של שמונה נוסעים כל אחת, יקצר את זמן הנסיעה ל-17 דקות, וינוע לאורך תוואי באורך של 4 קילומטרים; לרכבל יהיו שש תחנות לאורך הקו: לב המפרץ שייהפך למסוף תחבורה ענק, צ'ק פוסט, תחנת דרך דורי, שתי תחנות בטכניון ותחנה באוניברסיטה. זמן הנסיעה מהצ'ק פוסט לטכניון יהיה עשר דקות, ועד לאוניברסיטה יידרשו שבע דקות נוספות. בשעות השיא ייסעו ברכבל כ-2,800 נוסעים בשעה.

בלשה העריך כי הרכבל, שיוקם ככל הנראה על ידי חברה זרה, יהיה בעיקרו תחבורתי ולא תיירותי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו