בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אנשי דת: גם שאהיד בעור חזיר עולה לגן-עדן

טרור / מומחים בשריעה מגיבים על יוזמת המתנחלים לכסות מחבלים

4תגובות

לכיסוי גופותיהם של מוסלמים בעור חזיר אין כל משמעות דתית, ואינו מונע את הגעתם לגן העדן; כך הבהירו אתמול שני מומחי שריעה (ההלכה המוסלמית) - השייח חסן יוסף מרמאללה (אחד מבכירי תנועת החמאס בגדה) ויונס אל-אסטל מחאן יונס, מרצה לשריעה באוניברסיטה האיסלאמית.

הרעיון להניח שומן וחלקי חזיר על גופות מחבלים מתאבדים מתגלגל בימין כבר כמעט שנה. החידוש הוא הביצוע. בפעם הראשונה בוצע הדבר בצומת קטיף, לפני כשבוע, על גופתו של המחבל מוחמד אל-קסיר שרצח את אהובה אמרגי מגני טל ועוד שני חיילים. בפעם השנייה בוצע הדבר ביום שישי האחרון על גופתו של המחבל מוחמד תאופיק א-שימאלי שניסה להתאבד במרכול באפרת ונורה קודם לכן בראשו. גופתו עדיין לא הועברה לצד הפלשתיני, לקבורה.

מאחורי המעשה עומדת התקווה, שהמידע אודות המכשלה ההלכתית האיסלאמית המונעת לכאורה מה"שאהיד" להגיע לגן העדן ולפגוש שם את 70 הבתולות המובטחות - אם גופו נכרך קודם לכן בעור חזיר - הוא מידע נכון.

היהודים שיזמו את המעשה, הן בגוש קטיף והן באפרת, עשו זאת על דעת עצמם, ולא התייעצו קודם לכן עם רבנים. רק בדיעבד קיבלו ברכה מרבנים שאותתו להם שנהגו נכון, אולם סירבו להיחשף. במקרה הראשון הושג עור החזיר מאחד הקיבוצים בדרום הארץ. במקרה השני הושג עור החזיר מאיטליז בשכונת גילה. באחד משני המקרים הועברו חלקי החזיר לאחד מאנשי כוחות הביטחון שטיפלו בגופת המחבל, וזה הסכים לשתף פעולה עם המעשה. במקרה האחר העלימו אנשי הביטחון עין מהמעשה, משום שראו בו, ממש כמו המתנחלים, פוטנציאל, גם אם קלוש, להרתיע מחבלים פוטנציאליים בעתיד.

ראש החברה קדישא של גוש קטיף, הרב יוסף אלנקווה, שהיה עד להנחת חלקי החזיר על גופת המחבל בגוש קטיף, הסביר ל"הארץ" את המעשה: "כל דבר שעשוי לבלום את תופעת המתאבדים ולחסוך בחיי אדם, הוא מעשה ראוי". לדבריו, "אם אכן נכון הדבר, שהמתאבדים המוסלמים מאמינים כי לאחר מותם הם מגיעים לעולמות עליונים, שם מחכות להם 70 בתולות, וכן הם מאמינים שלא יגיעו למחוזות העליונים הללו במקרה שבשר חזיר יטמא אותם - אזי ראוי לנסות גם שיטה זאת ולהניח בשר חזיר על גופות המחבלים, לפרסם את הדבר ולקוות שהדבר ירתיע מחבלים מתאבדים אחרים מלבצע את זממם".

אלנקווה הדגיש שהדבר החשוב ביותר מבחינתו הוא לפרסם את הדבר, כדי לנסות ולממש את פוטניצאל ההרתעה, שלכאורה טמון במעשה.

אך גם בעזה וגם באזור בית לחם לא ייחסו כל חשיבות לידיעות אלו. מקורבים לתנועת החמאס אמרו שאין כל שחר לאמונה של המתנחלים שבכך ירתיעו אנשים "מלמות מות קדושים" (מות שהיד).

חסן יוסף ליגלג על הדיווחים האלו ושאל - "האם מפתחות גן העדן בידיהם?"; אסטל אמר שמדובר באגדות מטופשות, שאין להן כל קשר לדת האיסלאם. יוסף ואל-אסטל הסבירו כי לפי אמונתם, עם מותו של אדם נותר הגוף בלבד, ורוח האדם כבר עזבה אותו. לפיכך, לכל מה שקורה לגוף המת אין קשר לגורל האדם עצמו, מאחר שרוחו כבר יצאה. "שיביאו עור חזיר ככל שירצו, זה לא ישפיע", אמר אל-אסטל, שנחשב מבכירי המומחים להלכה האיסלאמית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו