בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שר התחבורה: לצרף הרכבת הקלה בחיפה לרשימת הפרויקטים הלאומיים

תגובות

שר התחבורה, אפרים סנה, ימליץ לוועדת השרים לזירוז הליכי בנייה, לצרף את פרויקט הרכבת הקלה של חיפה לרשימת הפרויקטים הלאומיים שיטופלו בוועדה לזירוז הליכי בנייה שהוקמה במסגרת חוק ההסדרים. סנה הודיע על החלטתו בביקור שערך בחיפה לפני שבוע.

מנכ"ל יפה נוף - חברת התשתיות העירונית של חיפה, דורון בלשה, אמר כי הפרויקט נועד לאפשר את המשך תפקודו של המטרופולין שימנה כ-1.5 מיליון תושבים בשנת 2020, כיחידה אחת באמצעות רשת מסילות. כיום מתגוררים במרחב האמור כ-800 אלף תושבים.

תוואי הרכבת הקלה יקשר את טירת הכרמל, דרך קרית שפרינצק ושכונת בת גלים, עד לקרית אתא, קרית ביאליק ושפרעם. מתכנני הפרויקט קבעו כי הרכבת הקלה תשלים את קוויה העיקריים של רכבת ישראל, ולא תתחרה בהם. הקווים העיקריים של רכבת ישראל ישמשו אמצעי התחבורה הראשי בין נהריה, עכו, חיפה ותל אביב. עוד הוחלט כי בעתיד תישקל האפשרות להשתמש בטכנולוגיה של הרכבת הקלה גם ליעדים מרוחקים כמו נצרת.

ההשקעה בפרויקט, שאורך התוואי שלו הוא כ-60 ק"מ, מוערכת ב-1.1 מיליארד שקל. הרכבת תיסע במהירות ממוצעת של 80-60 קמ"ש. מדובר יהיה ברכבות חשמליות, הניזונות מקווי מתח עיליים המאפשרים נסיעה ברחוב, נסיעה בקווים בלעדיים וכניסה למנהרות. רוחב הקרון יהיה 2.65 מטרים וגובהו, כולל הכבלים העיליים, 5.0-4.60 מטרים. המרחק הממוצע בין התחנות יהיה כ-400 מטר. כל תחנה מיועדת לשרת נוסעים במרחק של ארבע דקות הליכה. הכניסה לרכבת תהיה ישירות מהמדרכה, ללא מדרגות, דבר המאפשר כניסה ויציאה מהירות ויעילות.

הוועדה המחוזית מטפלת בהליכים הסטטוטוריים באמצעות ועדת היגוי בראשותו של הממונה על המחוז, חיים קופלמן. במקביל מכינה יפה נוף תוכנית אב הצפויה לקבל הערות מהרשויות המקומיות הרלוונטיות, עד שניתן יהיה להכין תוכנית סטטוטורית בעבורה.

הפרויקט אותו מובילה חברת יפה נוף, אמור לתת מענה לגידול באוכלוסייה ובמספר מקומות העבודה. בלשה אמר כי הרכבת החשמלית נועדה להשתלב במערך המתוכנן של התחבורה בחיפה, האמור לכלול את מנהרות הכרמל, רכבל מהצ'ק פוסט לטכניון ואת התכנון המחודש של כל קווי התחבורה הציבורית בעיר.

לדברי סנה, "ראש העיר, עמרם מצנע, נוהג להתגאות כי 'בחיפה יש את סוגי התחבורה הרבים ביותר בישראל. הרשימה כוללת אוניות, מטוסים, כלי רכב, רכבת, רכבל ואפילו את הרכבת התחתית היחידה בישראל'. כעת, אנחנו פועלים להוספת הרכבת הקלה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו