בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

במישור הנסתר

תגובות

בפיסקה החמישית של מאמרי השמיני ב"תרבות וספרות" (2.8) לא התכוונתי לומר שב"סיפור על אהבה וחושך" לעמוס עוז כתוב שמשפטים כגון "מלכודת אימים אשר כל באיה לא ישובון" ועוד משפטים כיו"ב המובאים שם - מכוונים בהקשרם הנוכחי לאוסלו. ההפך הוא הנכון: כתבתי שם "שיסודם, בהקשרם הנוכחי, ברומנטיקה ובאירוטיקה"! ברם, שלא בהקשרם הנוכחי, במישור הנסתר, שעל המתח שבינו לבין המישור הנגלה עומד כל הספר, "סופם ברטוריקה ובפוליטיקה". את השאלות "מה זה אם לא אוסלו"? הפניתי לעמוס עוז, שבו במפורש פותחת הפיסקה כולה: "אני מוכן להראות לעמוס עוז את כל המקומות האלה", וזאת על סמך דבריו בראיון לארי שביט: "הספר הזה הוא לא רק על... אמי ואבי ועל בנם... כתבתי אותו בשנים שבהן היו תקוות גדולות לשלום ובשנים שהתקוות הללו קרסו... באש ואבק וייאוש. אני חושב שבאיזה שהוא מקום כל זה חילחל לתוך הספר". על כך כתבתי בפיסקה הרביעית לשבחו של עוז, "שלאחר כתיבת ספרו מתחיל עוז עצמו לחתור אל המישור הסמוי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו