בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יומן-אייז שפיתחה טכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית גייסה 5 מיליון ד' בגיוס ראשון

עם המשקיעים בחברה נמנה בני לנדא, מייסד חברת אינדיגו, שנמכרה להיולט פאקרד לאחר שפיתחה טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית

תגובות

חברת יומן-אייז טכנולוגיות (HumanEyes), המפתחת תוכנה המאפשרת צילום תלת-ממדי במצלמה דיגיטלית רגילה והדפסת התמונות במדפסות דיגיטליות סטנדרטיות, גייסה כ-5 מיליון דולר בסבב גיוס הון ראשון. בגיוס השתתפו קרן BRM, מייסד אינדיגו בני לנדא, קרן דוקור אינטרנשיונל ומשקיעים פרטיים. ב-2001 גייסה החברה כמיליון דולר מקבוצת משקיעים פרטיים ומקרן קדימה היי-טק שבהנהלת יוסי בן-יוסף.

יומן-אייז הוקמה ב-2000 בידי פרופ' שמואל פלג המתמחה בתחום הראייה הממוחשבת באוניברסיטה העברית, תלמידי המחקר שלו, ד"ר משה בן-עזרא ויעל פריטש, חברת יישום של האוניברסיטה העברית וגדעון בן-צבי. בן-צבי, יזם חברת ליגטורה ומיזמי ויזקום, משמש מנכ"ל החברה, ויו"ר החברה הוא מנכ"ל סאיטקס לשעבר, יואב שלוש. כיום מעסיקה החברה כ-17 עובדים במשרדיה בכפר הטכנולוגי בקרית רם שבירושלים.

יומן-אייז פיתחה תוכנה בשם Impactio, המאפשרת ליצור תמונות תלת-ממדיות ללא הגבלת רוחב. התוכנה מפעילה אלגוריתמים מתמטיים היוצרים סימנים מודפסים המטעים את העין וגורמים לאשליה של תלת-ממד.

לדברי בן-צבי, עד כה הותקנה התוכנה בעשרה משרדי פרסום בעולם, בהם קבוצת המדיה הבינלאומית פובליסיס טכנולוגיה, שתציב כ-300 שלטי פרסום תלת-ממדיים המבוססים על טכנולוגיה זו בתחנות הרכבת התת-קרקעית (מטרו) של פאריס. בנוסף, חברת קוקה קולה עורכת כעת ניסוי (פיילוט) בתוכנה שבמסגרתו הציבה תצלומים תלת-ממדיים על גבי מכונות למכירת משקאות באמריקה הלטינית. תצלומים אלה מעניקים לקונים תחושה כי הם מוקפים בפחיות משקה. בן-צבי אמר כי בנקודות אלה צמחו המכירות בכ-20% מאז תחילת הניסוי.

לדבריו, ניתן להשתמש בטכנולוגיה בכל מדיום העושה שימוש בצילום - החל בשילוט חוצות בנמלי תעופה, תחנות אוטובוס ומרכזי קניות וכלה באריזות מוצרים המיועדות להעניק ללקוח תחושה כי הוא צופה בתוכן האריזה. "ייתכן שבעתיד אנשים ירכשו פחית מיץ שעליה תמונה המעניקה תחושה שבתוך הפחית יש תפוז", אמר.

בני לנדא, מייסד חברת אינדיגו שפיתחה טכנולוגיית דפוס דיגיטלית ונמכרה להיולט פקארד ב-2001, אמר כי הטכנולוגיה של יומן-אייז מאפשרת להדפיס תמונות תלת-ממדיות גם במדפסות ביתיות, והדבר יכול להכניסה אל השוק הצרכני. לדברי בן-צבי, בשלב זה אין החברה מפתחת מוצרים לשוק הצרכני.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו