בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דחייה נוספת במכרז להקמת רכבת קלה בתל אביב; מתגבשות ארבע קבוצות

תגובות

ועדת המכרזים הבין-משרדית דחתה פעם נוספת את מועד הגשת ההצעות במכרז למיון מוקדם, בו ייבחר היזם שיקים ויתפעל את הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. זוהי הדחייה שלישית של מועד ההגשה, הניתנת לבקשת המתמודדות. המועד החדש נקבע ל-29 באוקטובר.

מטרת המכרז למיון מוקדם היא צמצום מספר המתמודדות במכרז הסופי, שיורכב מארבע הטובות שבהן. ואולם ככל הנראה מתגבשות ארבע קבוצות בינלאומיות בלבד לקראת ההתמודדות במכרז - ולכן, אם יעמדו בתנאי הסף, יובטח מקומן במכרז הסופי.

הקבוצות כוללות נציגים מגרמניה, קנדה, צרפת וקוריאה, המתמחות בביצוע פרויקטים גדולים של תשתית בעולם, חלקן אף בהפעלת מערכות מסילתיות. בין היתר שותפות בקבוצות המתגבשות יצרנית הרכבות סימנס הגרמנית, יצרן הרכבות הצרפתי אלסטום, חברת התשתית דרגדוס מספרד, חברת קונקס שהיא מוביל התחבורה הפרטי הגדול באירופה, וחברת הרכבות הקנדית בומברדיה.

המכרז למיון מוקדם פורסם בינואר 2001. מועד הגשת ההצעות שנקבע תחילה למאי, נדחה לבקשת המתמודדות ליולי 2002 ולאחר מכן לאוקטובר 2002. מנתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), זרוע המדינה לתכנון ולביצוע פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, נמסר כי לדחיית מועד ההגשה במכרז למיון מוקדם אין השפעה על לוחות הזמנים למועד הגשת ההצעות הסופיות למכרז, שיפורסם עד מחצית 2003.

הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב יתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקוה, ויעבור בסמוך לבית החולים בילינסון ולאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן. בתל אביב יהיה מסלולו תחנת הרכבת ארלוזורוב, דרך פתח תקוה, הקריה, מנשיה שדרות ירושלים ביפו. בסיומו יגיע הקו לדרום העיר בת ים. אורכו יהיה 22 ק"מ, מהם 7.5 ק"מ מתחת לפני הקרקע בקטע שבין גבול בני ברק-רמת גן ועד רחוב אלנבי בתל אביב. לאורך הקו העילי יוקמו 22 תחנות ולאורך הקו התת-קרקעי - 9 תחנות. עלות הפרויקט נאמדת ב-1.2 מיליארד דולר.

השיטה שבה יוקם הקו תהיה BOT - יזם פרטי מקים את הפרויקט במימונו, מפעיל אותו במשך תקופה ממושכת וגובה אגרה מהמשתמשים, ובתום התקופה מחזיר היזם את הפרויקט לידי הגוף המזמין. במכרז נקבע כי המדינה תסייע ליזם באמצעות מענק חד פעמי שיבטיח מצד אחד מחיר נסיעה בדומה לזה שנגבה היום במערכת התחבורה הציבורית העירונית, ומצד אחר יאפשר רווחים ליזם. לפיכך, המציעות יתחרו ביניהן גם על גובה המענק שידרשו מהמדינה.

עוד נקבע במכרז כי ליזם יובטח שבתוואי הרכבת הקלה לא יעברו אוטובוסים עורקיים שיתחרו ברכבת אלא יופעלו אוטובוסים מזינים שיסייעו בהגברת הנגישות לרכבת. על פי ספירות שנעשו בנת"ע, בשעות השיא משתמשים כ-10,000 נוסעים בתחבורה הציבורית שבתוואי זה היום.

הכנת הנתיבים לרכבת לאורך הציר כבר החלה. מדובר בפינוי תשתיות המבוצעות בידי נת"ע, בשיתוף עם העיריות בת ים ופתח תקוה. בנת"ע אומרים כי פינוי התשתיות נועד לאפשר לזוכה במכרז להתחיל מיד עם הזכייה בעבודות. על פי התוכנית, העבודות להקמת המערכת יתחילו ב-2005 והרכבת תצא לדרך לקראת 2010.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו