בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הוחל בתכנון מסילת רכבת העמק

תגובות

רכבת ישראל החלה בתכנון תוואי מסילת הברזל של רכבת העמק, שתחבר את חיפה לגשר שיח חוסיין (נהר הירדן) שבעמק בית שאן, ותגיע בעתיד לאירביד שבירדן. כך מסר שר התחבורה, אפרים סנה. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 74 ק"מ שתשמש להסעת נוסעים ומטענים. הרכבת תצא מחיפה ותעבור דרך גשר, העמקים, יקנעם, עפולה, הגלבוע ובית שאן. עלות הקמת הקו נאמדת במיליארד שקל, ללא הציוד הנייד.

בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר בלשכת שר התחבורה, בהשתתפות ראשי המועצות של עמק יזרעאל, הגלבוע, עמק בית שאן, מגדל העמק, זבולון ונשר, אמר סנה כי רכבת ישראל תקציב כ-40 מיליון שקל ב-2003 לתכנון מפורט של מסילת הברזל. מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, אמר כי הפרויקט ימומן מתקציב ה"ניו דיל" שאושר על ידי ראש הממשלה ושרי התחבורה והאוצר במארס 2002.

במסגרת ה"ניו דיל" צפויה הרכבת לגייס כ-2 מיליארד דולר ממקורות חיצוניים. על פי תוכנית שגיבשה רכבת ישראל, יסתיים התכנון המפורט של רכבת העמק באמצע 2004; הנחת קו הרכבת עד לגשר שיח חוסיין תושלם עד למחצית השנייה של 2007.

בתוואי שבין בית שאן לגשר שיח חוסיין תיכרה מנהרה באורך של כ-2 ק"מ וייבנה גשר באורך של כ-750 מטר.

ענת ג'ורג'י



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו