בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"ל הרכבת: נשקלת מחדש ההסכמה להקים תחנה במלחה שבי-ם - במקום בחאן

בעקבות סקר לפיו מרבית הנוסעים הפוטנציאלים מעדיפים את תחנת החאן

תגובות

מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, אמר בסוף השבוע כי נשקלת מחדש ההסכמה לבטל את תחנת החאן בקו ירושלים-תל אביב (בתוואי העובר דרך בית שמש), והקמה של תחנה במלחה. לדבריו, הסכמת הרכבת לתוכנית העירייה לביטול תחנת החאן, ניתנה על תנאי והיתה תלויה בביצוע סקר בעניין. עתה, כשנעשה הסקר, מתברר כי מרבית הנוסעים הפוטנציאלים מעדיפים את תחנת החאן.

שניר אמר כי לפי הסקר שערכה חברת מת"ת - מרכז תכנון תחבורה עבור משרד התחבורה לפני כמה חודשים, יותר מ-50% מהנוסעים הפוטנציאלים בקו תל אביב-ירושלים מעדיפים את תחנת החאן על פני התחנה במלחה.

עם זאת לפי הסקר, מערך תחבורה ציבורית איכותי יכול לכפר במידה רבה על ביטול תחנת החאן, באמצעות הפעלת קווי "שאטל" מיוחדים ממלחה. הפעלה של קווי "שאטל" תצמצם את הפגיעה עבור 40%-20% מהנוסעים ברכבת ל-5-4 דקות בממוצע. על פי הסקר, גם לאחר הפעלת קווי ה"שאטל" יהיה בשנים הקרובות חלקה של הרכבת כ-4% בלבד מכלל הנסיעות בקו תל אביב-ירושלים.

עיריית ירושלים החליטה כי יש לבטל את תחנת החאן, המרוחקת כ-15 דקות הליכה ממרכז העיר, לטובת הקמה של תחנה במלחה הממוקמת בדרום העיר. ברשות לפיתוח ירושלים מסבירים כי אין בתחנת החאן מקום לחניה לנוסעים - בניגוד למלחה, שם ניתן יהיה ליצור מקומות חניה. בנוסף, למלחה מגיעים 30 קווי אוטובוסים ובעתיד גם הרכבת הקלה. ההצעה של הרשות לפיתוח ירושלים היא כי בעתיד הרכבת מתל אביב תמשיך במנהרה עד למרכז העיר.

שיקול נדל"ני

חברים בפורום למען תחבורה ציבורית גורסים כי החלטת העירייה לבטל את תוכנית החאן לטובת תחנת מלחה, מאיימת על הצלחת הקו. בפורום אומרים כי ההחלטה תוסיף כ-20 דקות נסיעה לתושבים המתגוררים בשכונות מרכז ירושלים, בהן רחביה, קטמון, המושבה הגרמנית, בקעה ותלפיות.

בפורום מדגישים כי השיקול המרכזי בהחלטת העייריה לבטל את תחנת החאן הוא נדל"ני - הרצון לבנות במתחם. לדברי חברים בפורום, הפתרון שמציעה העירייה, ולפיו הרכבת תמשיך במנהרה למרכז העיר, יהיה אקטואלי בעוד כ-15 שנה. "תושבי ירושלים זקוקים לפתרון מיידי", אומרים בפורום.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו