בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ליברמן: להעביר 30 מ' ש' מתקציב 2003 לכביש הטבעת המזרחית בירושלים

תגובות

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הנחה את אנשי משרדו להעביר 30 מיליון שקל מתקציב 2003 לרשות מוריה - חברה לפיתוח ירושלים, לצורך קידום פרויקט כביש הטבעת המזרחית. ליברמן אמר כי מדובר בכביש בעל חשיבות רבה ולכן הנחה את אנשי משרדו לקדם את הפרויקט עוד השנה.

הכביש ייצא מכביש 45 בצפון ויגיע לאזור הר חומה. אורך הכביש כ-20 ק"מ, והוא יכלול מערכת גשרים ושלוש מנהרות. מוריה תבצע את קטע הכביש העובר בתחום המוניציפאלי של ירושלים. מע"צ תבצע את הקטעים האחרים תוך תיאום מלא עם מוריה. העלות המשוערת של הכביש היא 1.2 מיליארד שקל.

בחברת מוריה אומרים כי כאשר יתקבל התקציב המובטח תפרסם החברה מכרזים ותתחיל בביצוע עבודות חישוף התוואי, גידור ותפיסת שטחים על פי התב"ע (תוכנית בניין עיר). בשלב הראשון יבוצע קטע הכביש המרכזי שבין כביש מספר 9 לכביש רכבת מזרח.

בשבוע שעבר סיימה מוריה את עבודות השיקום של דרך יריחו, באורך של 1.8 ק"מ. הכביש מתחיל באזור גת שמנים (ממזרח לשער האריות) פונה לכיוון דרום-מזרח ויוצא מהשטח המוניציפאלי של ירושלים באזור דרך הכהנים. בכביש המשוקע והמורחב שני נתיבים, מפרצי חניה לאוטובוסים ומדרכות. העבודות כללו העתקת תשתיות מים, ביוב, ניקוז, תקשורת ותאורה. את העבודות ביצעה חברת האחים ברדיאן בהיקף של כ-30 מיליון שקל.

בימים אלה מסיימת מוריה את עבודות הסלילה והשיקום של כביש עין אלוזה, בשכונת סילואן בהיקף של כ-16 מיליון שקל. ציר עין אלוזה הוא כביש עורקי המוביל את התנועה מהעיר העתיקה ומסילואן דרומה לכיוון בית לחם. אורך הציר לשיקום 1.4 ק"מ. בכביש שני נתיבים, מפרצי חניה ומדרכות. העבודות כללו גם בניית קירות תמך, טיפול בכניסות למבנים ולחצרות ושיפור מובל הניקוז הקיים. את הפרויקט ביצעה החברה הקבלנית אלי בראשי.

עבודות הסלילה והפיתוח במזרח העיר מבוצעות כחלק ממדיניות העירייה לשיפור התשתיות הפיסיות במזרח העיר. זאת, במטרה לצמצם את הפערים שנוצרו ב-30 השנים האחרונות בין מזרח העיר למערבה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו