בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יפו: מסילת הרכבת הקלה בשדרות ירושלים תפוצל לשני נתיבי הכביש

תגובות

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה בשבוע שעבר את פיצול מסילת הרכבת הקלה המתוכננת בשדרות ירושלים ביפו, לשני נתיבי הכביש. ההחלטה התקבלה לאחר שהסוגיה נבחנה על ידי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), לבקשת תושבי יפו.

בתכנון המקורי נקבע כי הרכבת הקלה תעבור במסלול המזרחי של שדרות ירושלים, ואילו המסלול המערבי יוקצה לתנועת כלי רכב. תושבי יפו וסוחרים באזור אמרו בדיונים כי תוכנית זו, שמבטלת את נתיבי התחבורה המזרחיים המובילים לתל אביב, תפגע באורח החיים של התושבים והסוחרים. נת"ע נענתה לפניות, ותיכננה שני נתיבים לרכבת הקלה, משני צדי השדרה, באופן שיאפשר תנועת כלי רכב מדרום לצפון ומצפון לדרום.

התוכנית החדשה תוכננה על ידי צוות בדיקה בין-תחומי, שהקים יו"ר דירקטוריון נת"ע, יוסי קוצ'יק. לפי התוכנית החדשה, שני נתיבי הרכבת הקלה ימוקמו משני הצדדים של לב השדרה, בתחום הכביש כיום, ותחנות הרכבת ימוקמו בשדרה עצמה.

הנתיבים תוכננו כך שאופיה של השדרה, המהווה עורק עירוני הכולל מסלולי הליכה, מסלולי אופניים ונוף עצים, יישמר. במקביל יבוצעו עבודות פיתוח של השדרה ושל חזיתות הבתים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו