בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התעשייה האווירית מפתחת מל"ט בגודל בואינג 737

תגובות

התעשייה האווירית (תע"א) מפתחת מטוס ללא טייס (מל"ט) ענק, בגודל של מטוס נוסעים, שיוכל לרחף בגבהים של 65 אלף רגל (כ-20 ק"מ) ולתפקד כמטוס ריגול מהסוג של מטוס הריגול האמריקאי המאויש, יו-2.

כמו כן משלימה החברה בנייתו של אב-טיפוס של מל"ט למטרות אסטרטגיות ("הרון TP"), בעל מנוע סילוני, הגדול פי שלושה מהמל"ט שחשפה עד היום החברה. פרטים על המל"טים החדשים נמסרו אתמול על ידי אפרים צוקרמן, עוזר בכיר לסמנכ"ל התע"א בחטיבת כלי טיס צבאיים, בכנס אוויוניקה 2003 שקיים הירחון "טכנולוגיה" בתל אביב.

המל"ט הענק יהיה בגודל של מטוס נוסעים, כדוגמת בואינג 737. הוא ישקול 8-7 טון, לעומת משקל של 1.2 טון של המל"ט הגדול ביותר ממשפחת "מחץ 1", שנחשף על ידי החברה. מוטת הכנפיים של המל"ט החדש תהיה 36 מטר. במל"ט יותקן מנוע טורבו-סילוני והוא יכול לשהות באוויר 24 שעות. בגלל גודלו אפשר יהיה להתקין עליו מטען ייעודי במשקל של כ-1500 ק"ג. המטען יכלול מערכות תצפית וצילום לטווחים ארוכים, מערכות תקשורת ומערכות נוספות. יכולת הנשיאה של המל"טים הנוכחיים של התע"א הם עד משקל של כ-350 ק"ג.

המל"ט הענק ישתייך לקטגוריית מל"טים בעלי זמן שהייה ארוך בגובה רב (HAIL) ויהיו לו תכונות של לוויין. מידותיו דומות לאלו של המל"ט האמריקאי "גלובל הוק", שפותח בחברת "טלדיין" האמריקאית שבבעלות "נורתרופ גרמן". ההחלטה לפתח את המל"ט הענק נועדה לשמר את מעמדה של התע"א כחברה המובילה בעולם בפיתוח ובייצור מל"טים.

צוקרמן מסר בכנס כי התע"א מייצרת חמישה דורות של מל"טים ומוכרת ומתחזקת אותם בכ-20 מדינות. בין המדינות שבידיהן מל"טים מתוצרת התע"א: ארה"ב, צרפת, שווייץ, בלגיה, הודו, סינגפור ופינלנד.

אחד השינויים שנעשו בפיתוח המל"טים בשנתיים-שלוש האחרונות, הוא המעבר ממערכות הפעלה ידניות של ההמראות והנחיתות של המל"טים להפעלה אוטומטית ועצמאית.

השינוי מאפשר לצמצם את צוות המפעילים, שנמצא בתחנת הקרקע ועוקב אחר מסלול הטיסה של המל"ט, ולהוזיל את עלויות ההפעלה בשיעורים ניכרים.

קפיצת הדרך הטכנולוגית בפיתוח המל"ט הענק התאפשרה בזכות הצלחת הפיתוח והייצור של מל"ט "הרון TP", הדור השני של המל"ט האסטרטגי המכונה גם "מחץ 2".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו