בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מוריה תאט העבודות בכביש 9 בכניסה לי-ם; פתיחתו תידחה

תגובות

משרד התחבורה וחברת מוריה לפיתוח ירושלים החליטו להאט את קצב העבודות בכביש 9 - כביש כניסה נוסף לירושלים, שיחבר את כביש תל אביב-ירושלים (כביש מספר 1) עם הכניסות הצפוניות של העיר. לפיכך הכביש לא ייפתח כמתוכנן בתחילת 2005. כך אמר בשבוע שעבר מנהל החטיבה לפרויקטים תחבורתיים במוריה, יחיאל לביא.

לביא הוסיף כי ההחלטה על האטת הסלילה התקבלה על ידי מוריה ומשרד התחבורה עקב אילוצי תקציב. היקף העבודות בכביש מספר 9 ב-2004 יגיע ל-75 מיליון שקל. עלות סלילת הכביש מוערכת ב-320 מיליון שקל.

כביש אזורי מספר 9 ייצא מסיבוב מוצא, יגיע לשכונת רמות הצפונית ויתחבר לכביש מספר 9 הירושלמי, שבין שכונת רמות לצומת הגבעה הצרפתית. הכביש נועד להקל את גודש התנועה בכניסה לבירה וכן להקל את התנועה מהשכונות הצפון-מזרחיות של ירושלים (למשל רמות והגבעה הצרפתית) ומהמטרופולין המזרחי (מעלה אדומים) לאזור השפלה.

בנוסף אמור הכביש לאפשר את פיתוחן של השכונות המתוכננות בצפון ירושלים - אלונה ועמק הארזים, עד שייסלל כביש מיוחד אליהן. בשכונות אלה אמורות להיבנות בשנים הקרובות כ-2,800 יחידות דיור.

במסגרת תוכנית האב לתחבורה נעשתה ב-2000 בדיקה כלכלית של הכביש, שהצביעה על הכדאיות הרבה שבסלילתו המיידית. נפח התנועה הצפוי עם פתיחת הכביש הוא כ-20 אלף כלי רכב ביום, ובשנת 2010 - כ-40 אלף כלי רכב ביום. באוקטובר 2001, לאחר עיכובים ממושכים שנבעו בין היתר מהתנגדות גופים ירוקים לסלילת הכביש בנימוק של פגיעה חמורה בערכי טבע, הוחל בביצוע העבודות. התחזית היתה כי הן יסתיימו עד לסוף 2004.

סלילתו של כביש 9 אמורה לאפשר הסבת נתיב אחד בכניסה לירושלים מכיוון תל אביב לנתיב לתחבורה ציבורית ואגרת גודש. עם זאת גם תוכנית זו מתעכבת, ללא קשר לעיכובים בכביש 9.

למרות הקיצוצים בתקציב, מחברת מוריה נמסר כי היא תבצע ב-2004 פרויקטים תחבורתיים ותשתיתיים בהיקף של 530 מיליון שקל. זאת, על פי החלטת מועצת המנהלים של החברה שאישרה בשבוע שעבר את תוכנית העבודה ל-2004.

בפרויקט הרכבת הקלה תמשיך מוריה בביצוע העתקת התשתיות, הרחבת כבישים ויצירת מסלול לתחבורה ציבורית ברחוב יפו, בדרך שועפט, בדרך חברון ועוד. במקביל תחל בבניית הגשר בכניסה לעיר, אם יתקבלו האישורים הסטטוטוריים לכך. היקף העבודות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים ב-2004 יהיה כ-260 מיליון שקל. במקביל מקדמת מוריה את כביש הטבעת המזרחית, כביש הטבעת המערבית וכבישים נוספים.



תוואי כביש מספר 9, בשבוע שעבר. עלות סלילתו מוערכת ב-320 מיליון שקל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו