בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יאהו תתחרה בגוגל בתחום מנועי החיפוש באינטרנט

תגובות

לאחר שאיבדה את הבכורה כמנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט לטובת חברת גוגל, מתכוונת יאהו (YHOO:NASDAQ) לכבוש מחדש את מקומה בקרב הגולשים בתוכנית תלת-שלבית חדשה, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל".

בשלב הראשון, מתכוונת יאהו להוריד את גוגל מראש הרשימה של מנועי החיפוש, המופיעה באתר הבית שלה, תוך מספר חודשים. הצעד עשוי להתבצע סמוך לזמן שבו תערוך גוגל את הנפקתה הראשונה לציבור, לה מצפים משקיעים רבים. על פי מקורבים לחברה, המהלך עשוי להתבצע במהלך הרבעון הראשון.

שנית, יאהו רוצה להרחיב את היעילות של מנוע החיפוש שלה על ידי התאמה אישית ללקוח. שלישית, החברה מתכננת להרחיב את השימוש ב"הכללה בתשלום" (paid inclusion), שבאמצעותה היא עורכת סקרים באתרים של סוחרים ונותנת מידע מעודכן בתוצאות החיפוש של המשתמשים. הסוחרים משלמים ליאהו מ-15 סנט ועד דולר אחד, כאשר מנוע החיפוש מפנה את המשתמשים לאתרים שלהם.

יאהו החלה את דרכה ב-1995 כמעין שירות "דפי זהב" של האינטרנט, כאשר עובדיה ערכו באופן ידני סיווגים של דפי האינטרנט. ואולם, החברה נשענה בכל שנות פעילותה על טכנולוגיות של חברות אחרות לחיפושים אוטומטיים. מאז שנת 2000, היא משתמשת בשירותים האוטומטיים של גוגל.

יאהו החליטה לשנות את האסטרטגיה שלה ומעכשיו היא רואה בגוגל מתחרה ולא בעלת ברית. החברה הוציאה יותר מ-2 מיליון דולר בשנה שעברה על רכישת אוברצ'ור סרוויסז ואינקטומי כדי לחזק את טכנולוגיית החיפוש שלה.

בכירים ביאהו אומרים כי בעתיד החיפושים יהיו הרבה יותר מתואמים אישית. תוצאות החיפוש יישקפו את היסטוריית הגלישה של המשתמשים, או תחומי ההתעניינות שיציינו בפרופיל האישי שלהם.

"הכללה בתשלום" החלה בחלק של הקניות באתר מספטמבר, בסיווגים של הלבשה, פרחים ותכשיטים. בניגוד לקישורים הממומנים על ידי מפרסמים, אותם ניתן לזהות בקלות, קישורי "הכללה בתשלום" לא ניתנים לזיהוי על ידי הגולשים.

מבקרי השיטה טוענים כי דרך זו מכתימה את תוצאות החיפוש. בכירים בגוגל ציינו כי החברה לא מתכננת לאמץ לעצמה את השיטה הזו. בכירים ביאהו טוענים כי הסוחרים לא קונים מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש וכי מנוע החיפוש של יאהו מחפש את המידע המדויק והעדכני ביותר.

אין מחלוקת בין האנליסטים על כך ש"הכללה בתשלום" עשויה להועיל להכנסות החברה. אנליסט בדויטשה בנק סקיוריטיז מעריך כי פעילות זו תוסיף לחברה 40 מיליון דולר. הכנסות החברה לשנת 2004 עשויות להגיע ל-2.2 מיליארד דולר, על פי הערכות. כל פעילות מנוע החיפוש של החברה, הכוללת פרסומות הקשורות לנושא החיפוש, עשויה להכניס לחברה 946 מיליון דולר, על פי אותו אנליסט.

על פי סקר של חברת המחקר קום סקור מדיה מטריקס, ירד שיעור החיפוש ביאהו מכלל אתרי החיפוש ל-25.9% בחודש אוקטובר לעומת 28% בחודש אפריל, לעומת עלייה בנתח של גוגל ל-35% מ-29% באותה תקופה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו