בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החרדים מסרבים ללמד את "תוכנית הליבה"

תגובות

הרבנים הבכירים בציבור החרדי הביעו באחרונה התנגדות נחרצת ל"תוכנית הליבה" של משרד החינוך, שלפיה כל בתי הספר בישראל ילמדו שורה של מקצועות במספר שעות לימוד מינימלי.

שרת החינוך, לימור לבנת, הציגה בשנה שעבר את התוכנית, שבה צריכים בתי הספר ללמד תנ"ך, מולדת, חברה, אזרחות, עברית, אנגלית, מתמטיקה, מדעים, חינוך גופני ואמנויות, במספר שעות מינימלי. במסגרת יישום דו"ח של ד"ר שמשון שושני, נקבעה שיטת תקצוב חדשה לבתי הספר היסודיים, אך רק אם ילמדו את מקצועות הליבה.

למרות הקלות שנעשו לחרדים בדרישות הליבה, הם סירבו להתחייב ללמדה. משרד החינוך, שהסתמך על הסכמה של כמה רבנים זוטרים, פירסם הודעה שהחרדים הסכימו לתוכנית. אך הרבנים יוסף שלום אלישיב ואהרן שטיינמן הורו למנהלי המוסדות לא לשתף פעולה עם משרד החינוך.

רוב התלמידים החרדים, כ-110 אלף בחינוך היסודי, לומדים במסגרת "החינוך העצמאי", שנמצא תחת פיקוח סמלי של המדינה. לטענת החרדים, הם ממילא לומדים את המקצועות בליבה. כ-30 אלף תלמידים חרדים לומדים במסגרת "מוסדות הפטור", שאינם נתונים לשום פיקוח, ומקבלים 60% מתקציבם מהמדינה. משרד החינוך הצהיר שגם הם יצטרכו למלא אחר הליבה, בגרסה מרוככת. אבל החרדים מתנגדים.

ממשרד החינוך נמסר כי הם נחושים ליישם את תוכנית הליבה במערכת החינוך, "על כל מגזריה".

נדחתה הדרישה למינהל חינוך ערבי

משרד החינוך דחה אתמול את דרישת ועדת המעקב לחינוך הערבי, להקים מינהל חינוך עצמאי, בדומה לזה של החינוך הממלכתי-דתי, בנימוק ש"אין ליצור גופים נפרדים במשרד".

חברי ועדת המעקב הערבית פירסמו אתמול, במסיבת עיתונאים בירושלים, דו"ח מיוחד על מצב החינוך במגזר הערבים. הם טענו כי לראשי הציבור הערבי בישראל ולאנשי החינוך שלו אין מעורבות בקביעת היעדים וחלוקת המשאבים לבתי הספר שלהם. לדבריהם, במצב הזה הם אינם יכולים לפעול לסגירת הפערים החינוכיים, העלאת שיעורי הזכאות לתעודות בגרות וצמצום שיעורי הנשירה. במשאל מיוחד שעשו בקרב אנשי ציבור וחינוך במגזר ערבי, יותר מ-75% מהם אמרו שהם אינם מוכנים להמשיך במערכת כפי שהיא.

אנשיל פפר



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו