בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

250 מטר, 45 מיליון שקל

רכבת ישראל תפרסם בקרוב מכרז להעתקת תחנת הרכבת באר שבע צפון ממיקומה הנוכחי בשכונה ג', למיקום הקרוב לקמפוס אוניברסיטת בן גוריון

תגובות

קו הרכבת מתל אביב לבאר שבע נחשב לאחד הקווים העמוסים בישראל. הוא משרת בין היתר את הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע וחיילים המשרתים באזור הדרום. לפי נתוני רכבת ישראל, מספר הנוסעים בקו היה 2.8 מיליון ב-2003. ב-2004 מסתמן גידול של כ-10% בתנועת הנוסעים.

רכבת ישראל אמנם מפעילה 35 רכבות מדי יום (בממוצע רכבת אחת לשעה ובשעות השיא שתי רכבות לשעה), אך עדיין, לא מעט נוסעים מתלוננים על צפיפות בקרונות, במיוחד בימים ראשון בבוקר וחמישי בערב. תוכנית החומש של רכבת ישראל כוללת תוכניות להכפלת המסילה מתל אביב לבאר שבע ולהגברת תדירות הנסיעה בקו. כמו כן כוללת התוכנית הקמת תחנות רכבת חדשות שיקלו על הנגישות מבירת הנגב למרכז.

בימים הקרובים צפויה רכבת ישראל לפרסם מכרז להעתקת תחנת הרכבת באר שבע צפון ממיקומה הנוכחי בשכונה ג' בעיר, למיקום הקרוב לקמפוס אוניברסיטת בן גוריון. המיקום החדש של התחנה יהיה במרחק של 250 מטר מהמיקום הנוכחי. על הקמת התחנה החליט לפני כשנתיים שר התחבורה אז, אפרים סנה. עלות הפרויקט מוערכת ב-45 מיליון שקל. לצד הקמת התחנה החדשה, הפרויקט כולל גם את הסטת המסילות. התחנה החדשה תפעל לצד תחנת הרכבת הקיימת כיום במרכז באר שבע.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי בנוסף לתחנה ייבנה גשר תלוי מעל הכביש הראשי באורך של 220 מטר, שיחבר בין התחנה החדשה לבין קמפוס האוניברסיטה. הקמת הגשר בעלות של 15 מיליון שקל תמומן על ידי האוניברסיטה מתרומות. מנכ"ל הרכבת, יוסי מור, אמר כי התחנה החדשה, שהקמתה תושלם בתוך כשנה, נועדה לשרת את הסטודנטים וכן את באי פארק ההיי-טק שיוקם במקום.

המשנה לנשיא האוניברסיטה, ד"ר ישראל גרמן, אמר כי במקביל תואץ הקמת פארק ההיי-טק שמקימה האוניברסיטה בשיתוף עיריית באר שבע ובמעורבות של מינהל מקרקעי ישראל. הפארק יוקם במרחב שבין תחנת הרכבת החדשה לבין "גבעות גורל", שם ניצבת אנדרטת חטיבת הנגב. לדברי גרמן, מינהל מקרקעי ישראל נטל על עצמו את תפקיד פיתוח התשתיות בפארק. בקרוב ימונה מנכ"ל משותף שירכז את הפעילות השיווקית של הפארק.

בנוסף, במסגרת תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל לחמש השנים הבאות הוקצו 1.2 מיליארד שקל לשדרוג הקו מתל אביב לבאר שבע. במסגרת זו תוכפל מסילת הרכבת מלוד דרך נען לבאר שבע. המכרזים לשדרוג המסילה מתפרסמים בימים אלה בהדרגה.

"כיום", אומר מור, "קיימת מסילה כפולה מתל אביב ללוד, ומסילה בודדת מלוד לבאר שבע, דרך נען". לדבריו, הכפלת המסילה תאפשר הגעה מתל אביב לבאר שבע בתוך 45 דקות, לעומת נסיעה של 65 דקות כיום. כמו כן במסגרת תוכנית הפיתוח יפורסם בימים הקרובים מכרז להקמת תחנת רכבת ביישוב להבים הסמוך לבאר שבע. לדברי מור, התחנה נועדה לשרת את תושבי ערד, להבים, עומר ורהט.



תחנת הרכבת בבאר שבע. מספר הנוסעים בקו לתל אביב היה 2.8 מיליון ב-2003



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו