בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דו"ח חקירה של המו"לית הולינג'ר קובע כי המנכ"ל לשעבר ואנשיו גזלו מהחברה יותר מ-400 מיליון דולר

המנכ"ל לשעבר, לורד קונרד בלאק, ודיוויד ראדלר, סמנכ"ל הכספים לשעבר, גזלו מהחברה את הסכומים הללו במשך 7 שנים, בדרך של "בזיזה אגרסיווית" - קובע הדו"ח

תגובות

חקירה פנימית של הולינג'ר, המוציאה לאור בין השאר גם את "ג'רוזלם פוסט", הובילה את החברה למסקנה כי המנכ"ל לשעבר, לורד קונרד בלאק, ודיוויד ראדלר, סמנכ"ל הכספים לשעבר, גזלו מהחברה יותר מ-400 מיליון דולר במשך שבע שנים, בדרך של "בזיזה אגרסיווית".

נציגיהם של בלאק וראדלר טרם הגיבו לידיעה. בלאק הכחיש בעבר כל דבר עבירה מצידו, בטענה שהתשלומים שקיבל אושרו על ידי הדירקטורים העצמאיים של הולינג'ר, וכי כל החקירה היא בעצם מסע הכפשה נגדו.

הדו"ח החדש מתאר את הדרכים בהן לורד בלאק ומר ראדלר הצליחו להעביר כספים לידיהם. הדו"ח טוען כי בין השנים 1997 ל-2003 קיבלו השניים לידיהם 218.4 מיליון דולר "דמי ניהול" דרך גופים שניהלו נכסים של הולינג'ר. הסכומים הללו היו גבוהים עשרת מונים מעבר למה שהולינג'ר היתה צריכה לשלם כדי לשמור על ניהול תקין, וכי הסיבה האמיתית לקיומם של הגופים הללו היתה לשם יצירת מזומנים לשני הבכירים.

הדו"ח מציין גם שימוש בתשלומי "אי-תחרות". בין השנים 1999 ל-2001 שולמו, לכאורה, ללורד בלאק ואנשיו יותר מ-90 מיליון דולר על יצירת הסכמי "אי-תחרות" עם קונים של כתבי עת שהחברה מכרה. למעשה, היוו החוזים הללו "מכשיר ללקיחת חלק מההכנסות מהמכירות", טוען הדו"ח.

הדו"ח מאשים את בלאק ובכירים אחרים בהולינג'ר בלקיחת מזומנים מהחברה לשם הוצאות פרטיות. לורד בלאק ראה בכספים הללו "קופה פרטית שלו", והשתמש בהם למימון הוצאות פרטיות שלו ושל אשתו בגובה 23 מיליון דולר בין 2000 ל-2003.

הולינג'ר, אשר מוציאה לאור גם את "שיקגו סאן-טיימס" ועיתונים נוספים, הדיחה את בלאק מתפקיד מנכ"ל החברה בסתיו שעבר, ותובעת ממנו ומסמנכ"ל התפעול לשעבר של החברה, דיויד רדלר, להשיב 1.25 מיליארד דולר בגין תשלומים לא נאותים שקיבלו מהחברה.

בחודש שעבר ספג בלאק הפסד בסיבוב האחרון של המאבק שניהל נגד הולינג'ר, כאשר בית משפט בארה"ב דחה את דרישתו למנוע מהולינג'ר למכור את היומון הבריטי "טלגרף". בלאק טען בעתירה כי העיתון הוא "היהלום שבכתר" של הולינג'ר, וכי מכירתו תהפוך את החברה מחברת מדיה מובילה לחברה שתהיה לא יותר מצל של עצמה.

המשקיעים הבריטים דיוויד ופרדריק ברקלי זכו בחודש יוני במכרז לרכישת עיתון "טלגרף", לאחר שהציעו 1.33 מיליארד דולר תמורתו.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו