בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טמפו רכשה את השליטה ביקבי ברקן ב-6.6 מיליון ד'

טמפו תפיץ בלעדית את מוצרי היקב בכל שטחי ישראל והרשות הפלשתינית

תגובות

חברת המשקאות טמפו חתמה אתמול על הסכם לרכישת השליטה (38.94%) ביקבי ברקן מידי המייסדים - זיוית שפיר והמנכ"לים המשותפים יאיר לרנר ושמואל בוקסר - תמורת כ-6.62 מיליון דולר בתשלומים. בעקבות הרכישה תהיה טמפו בעלת המניות הגדולה ביקבי ברקן. הצעד הוא חלק ממאבק השליטה בין טמפו לבין קוקה קולה על השליטה בשוק המשקאות בישראל. בתחום המשקאות האלכוהוליים לא היתה עד כה לטמפו דריסת רגל בתחום היינות אלא רק בייצור בירות.

העסקה התבצעה לפי שווי של 17 מיליון דולר ליקבי ברקן, הנסחרים לפי שווי שוק של 11.4 מיליון דולר. מטמפו נמסר כי תוספת השווי משקפת את המוניטין של היקב ופרמיית שליטה שטמפו קיבלה.

בהסכם נקבע כי ניהול יקבי ברקן יתבצע במשותף על ידי טמפו והמנכ"לים לרנר ובוקסר, שיישארו בשלב זה בתפקידם. טמפו תמנה יו"ר פעיל, חברי דירקטוריון וחברי ועדות.

בידי שלושת המייסדים של היקב - שהחזיקו עד לחתימה ב-76.35% מהיקב - יישארו לאחר מימוש ההסכם 37.4% ממניותיו. לטמפו ניתנה אפשרות (אופציית קול) לרכוש מבעלי השליטה תוך שנה את יתרת מניותיהם ביקב לפי שווי החברה בהסכם.

לבעלי השליטה ניתנה אפשרות (אופציית פוט) למכור לטמפו את יתרת מניותיהם במשך שנה שתחל בתום שלוש השנים הראשונות למימוש ההסכם הנוכחי.

עוד נקבע בהסכם, כי אם אחד השותפים ימכור את מניותיו לצד שלישי תהיה לשותפים האחרים זכות סירוב ראשונה או זכות להצטרף למכירה. לרוכש השלישי תהיה זכות לכפות רכישה של יתר בעלי המניות. כמו כן, כולל ההסכם הגבלת מכירה לצד שלישי, לפיה לא ייוותרו טמפו ובעלי השליטה ביקבי ברקן עם פחות מ-51% ממניות החברה.

בנוסף חתמו הצדדים גם על הסכם הפצה. על פי ההסכם, מונתה טמפו למפיצה בלעדית של מוצרי יקבי ברקן בכל שטחי ישראל והרשות הפלשתינית. הסכם ההפצה נקבע לחמש שנים עם אפשרות הארכה. שני ההסכמים, המותנים באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובבדיקה כלכלית של טמפו שתימשך כחודש, אושרו אתמול בדירקטוריון יקבי ברקן ובוועדת הביקורת של החברה.

יו"ר טמפו ז'ק בר אמר אתמול: "כיצרנית המשקאות השנייה בגודלה בישראל, וכמי שמובילה את תחום משקאות הבירה, אנו רואים חשיבות בחיבור עם היקב השני בגודלו בארץ, החולש על מספר רב של מותגים מובילים בתחום היין והמשקאות האלכוהוליים". לדבריו, הסכם ההפצה עם היקב יבטיח העשרה של מגוון המוצרים שטמפו תספק ללקוחותיה. מקורבים לחברה אמרו כי היתרון יגדל בעיקר מול לקוחות כמו ברים, בתי קפה ומסעדות.

לרנר אמר אתמול כי ההסכם צפוי להגביר משמעותית את היקף המכירות של היקב. "לטמפו יש מערך הפצה שמגיע ל-14 אלף נקודות מכירה, בעוד שכיום אנחנו משווקים את היינות בעיקר באמצעות סיטונאים". לרנר הוסיף כי התשלום יועבר למוכרים ולא יהיה בבחינת השקעה בחברה.

יקבי ברקן סיימה את 2003 בהפסד של יותר מ-5 מיליון שקל, ואת המחצית הראשונה של 2004 סיימה בהפסד של כ-5.4 מיליון שקל. היקף המכירות השנתי של יקבי ברקן מגיע לכ-140 מיליון שקל. לרנר אמר כי תזרים המזומנים של החברה חיובי, וכי ההפסד נובע בעיקר מפחת בגין השקעות של 80 מיליון שקל שהחברה ביצעה בשלוש השנים האחרונות.

יקבי ברקן הוקמה בתחילת שנות ה-90. ב-94' הונפקה החברה בבורסה וכ-24% ממניותיה נמכרו לציבור. ב-99' רכשה החברה 40 דונם בחולדה והקימה יקב חדש שבו מתבצעת רוב פעילות הייצור. החברה מייצרת - בנוסף ליינות - משקאות חריפים על פי הסכם ידע עם חברת שטוק הבינלאומית, ומעסיקה כ-140 עובדים. טמפו נמצאת, בין היתר, בבעלות משפחת בר (24.59%%), אמיר בורנשטיין (7.99%), לאה בורנשטיין (7.99%) והייניקן העולמית (21.85%).

ברקןl

מייסדים: יאיר לרנר, שמואל בוקסר, זיוית שפיר

lשנת הקמה: 1990

lתחום פעילות: ייצור יינות ומשקאות חריפים

lמספר עובדים: 140

lשווי שוק: 11.4 מיליון דולר

lתוצאות ב-2003: הפסד של יותר מ-5 מיליון שקל

lתוצאות במחצית הראשונה 2004: הפסד של כ-5.4 מ' ש'

lהיקף מכירות שנתי: 140 מיליון שקל




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו