תאונות אוויריות בישראל - רקע

מאת זוהר בלומנקרנץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מאת זוהר בלומנקרנץ

התאונה האווירית בסוף השבוע היא התאונה הקטלנית השנייה תוך כחודש וחצי המתרחשת בישראל בשנת 2001. פרט לתאונת הססנה, שבו היו שלושה נוסעים, נהרגו ב-29 במארס השנה טייס ונוסע במסוק אזרחי סמוך לכנרת. זו החמרה במספר תאונות האוויריות הקטלניות לעומת שנת 2000, בה נהרגו בסך הכל ששה בני אדם.

התאונה האווירית האחרונה התרחשה דווקא על רקע מגמת ירידה שנרשמה אשתקד במספר תאונות המטוסים בישראל. ב-2000 חלה ירידה בשיעור של 43% במספר התאונות לעומת 99'. בשנה שעברה ארעו שמונה תאונות מטוסים, לעומת 14 תאונות במהלך שנת 99'. עיון בהתפלגות פירוט תאונות המטוסים ב-2000 מעלה כי ברובן היו מעורבים מטוסי נוסעים קלים מדגם ססנה.

ב-7 בינואר 2000 ביצע מטוס ססנה נחיתת אונס וניזוק קשה. שני בני אדם נפצעו; ב-23 ביוני 2000 נהרגו שני בני אדם בהתרסקות ססנה לתוך הים מול חוף תל ברוך, באזור בו התרחשה התאונה בסוף השבוע. ב-14 ביולי 2000 קרס כן הנסע הקדמי בנחיתה של מטוס ססנה ונגרם נזק בינוני למטוס; לא היו נפגעים. ב-17 באוקטובר 2000 התרסק מטוס קל מדגם זלין 143 שטס בגובה נמוך. ארבעת נוסעיו נהרגו.

בשנת 2000 חלה ירידה במספר התאונות האוויריות בארץ גם ביחס לממוצע הכלל עולמי. ממוצע התאונות בישראל ירד מ-7.2 תאונות לכל מאה אלף שעות טיסה ב-99', ל-5.8 תאונות ב-2000. הממוצע הכלל עולמי עומד כיום על 6 תאונות למאה אלף שעות טיסה.

ב-2000 נשללו רשיונתיהם של 11 טייסים שעברו על חוקי הטייס וסיכנו חיי אדם. לפי נתוני מינהל התעופה האזרחית, רשומים בישראל 350 מטוסים פרטיים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ