צבר תובעת את שטראוס על חיקוי אריזות

מאת אסף ברגרפרוינד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מאת אסף ברגרפרוינד

חברת סלטי צבר הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן צו מניעה נגד חברת שטראוס, שיאסור על שטראוס לשווק סלטי חומוס עם תוספות באריזות שקופות מפלסטיק "המחקות", כדבריה, את אריזות החומוס שלה.

בבקשה נטען כי ב-2000 חיפשה סלטי צבר רעיון שיווק חדש, שיאפשר לה לייחד ולבדל את מוצריה ולהציג לצרכנים סדרה חדשה של סלטי חומוס עם תוספות מיוחדות. לאחר שניסתה כמה אריזות, החלה סלטי צבר לשווק סדרת סלטי חומוס באריזה שקופה, המאפשרת לצרכן לראות את המוצר מבעד למכסה. לטענת צבר, סדרת סלטי החומוס הזו חוללה שינוי משמעותי ביחסי הכוחות בשוק החומוס המצונן, ונתח השוק שלה גדל מ-22% ל-43%.

צבר טוענת בנוסף כי בסוף 2000 גילתה לראשונה כי חברת שטראוס החלה לשווק סדרת סלטי חומוס במותג "אחלה" באריזת חיקוי לאריזת הפלסטיק השקופה שלה. לפיכך פנתה צבר לשטראוס וביקשה ממנה לחדול משימוש באריזות האלה מאחר שהן מטעות את הצרכנים. אך לדברי צבר, שטראוס סירבה לשנות את אריזותיה. לטענת צבר, בסקר שוק שערכה לאחרונה גילתה כי האריזה של שטראוס מטעה צרכנים, שקונים סלטי חומוס מתוצרת שטראוס כשרצו לקנות סלטי חומוס של צבר.

מנכ"ל שטראוס סלטים, דוד לרון, אמר אתמול בתגובה כי שטראוס היתה הראשונה ששיווקה סלטי חומוס עם תוספות באריזות עגולות, רחבות ושקופות, וכי המותג "אחלה" הוא שיצר את הקטגוריה החדשה הזו בשוק . לדבריו, השימוש באריזות שקופות הוא חלק ממגמה כלל-עולמית בתחום מוצרי הצריכה בכלל ובתחום המזון בפרט.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ