סנה: הקווים לסנט פטרבורג ולריגה יילקחו מאל על

מאת זוהר בלומנקרנץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מאת זוהר בלומנקרנץ

שני קווי תעופה שאל על הפסיקה להפעיל יועברו לחברות תעופה ישראליות אחרות; שר התחבורה, אפרים סנה, החליט בסוף השבוע להעביר את הקו לסנט פטרבורג מאל על לחברה ישראלית אחרת, ארקיע או ישראייר. כמו כן יוצע הקו לריגה שאל על לא טסה אליו, לאחת משתי החברות. התנאי הוא כי החברה האחרת תטוס בו באותה תדירות שבה טסה אל על בקו, ולא תבצע טיסה בודדת, רק על מנת להשתלט על הקו.

ההחלטה התקבלה בתום סדרת דיונים במשרד התחבורה, שבהם השתתפה אל על. סנה זימן אליו את יו"ר מועצת המנהלים מיכאל לוי, את המנכ"ל דוד חרמש ועוד אחדים מבכירי החברה, וביקש לשמוע מהם מה תוכניותיהם לגבי הקווים שאל על הפסיקה לטוס אליהם לפני מספר חודשים. בכוונת השר ליישם החלטת ממשלה, לפיה בתום ששה חודשים, אם אל על לא חוזרת לטוס בקו שהפסיקה את פעילותה בו, ניתן לקחתו ממנה ולעבירו לחברות תעופה ישראליות אחרות.

באותו מעמד בשבוע שעבר, הודיע שר התחבורה כי הוא לוקח מאל על, בשלב ראשון, את הקווים לסנט פטרבורג וריגה. בישיבה התברר כי אל על מתכוונת לשוב ולטוס לווינה. כמו כן לא יימסרו היעדים קופנהאגן ומנצ'סטר לחברות תעופה ישראליות אחרות; זאת כדי לא לפגוע בטיסות אל על ליעדים באירופה, ובטיסות המשך לאמריקה.

ראשי אל על הסתייגו בישיבה מהחלטת השר להעביר את הקווים, וביקשו כי סאן דור, חברה בת של אל על לטיסות שכר, תוכל אף היא להתמודד עליהם. בקשתם לא נעתה, לאחר שהתברר כי סאן דור חסרה רישום להפעלת טיסות סדירות.

יועץ התקשורת של שר התחבורה אמר כי סנה החליט על העברתם בשלב זה של שני קווים, כדי שלא לפגוע באיתנותה הכלכלית של חברת אל על מחד גיסא, ועל מנת לדאוג לפרנסתם של עובדי חברות תעופה ישראליות אחרות מאידך גיסא. כמו כן מבקש שר התחבורה לשמור על קשר תעופתי בין ישראל ליעדי טיסה שונים בחו"ל.

מזכ"ל נציגות עובדי אל על, מיכאל כוכבי, אמר בתגובה כי "אנו רואים בחומרה ששר התחבורה נכנע ללחצים לא ענייניים מצד חברות תעופה ישראליות אחרות. נציגות העובדים תתכנס על מנת לקבל החלטות כיצד לפעול נגד יישום ההחלטה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ