ביהמ"ש: סוכנות נסיעות אינה אחראית לתקלות שלא בשליטתה

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
הארץ

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב קבע בפסיקה בחודש שעבר כי רק כאשר מוכח שסוכנות נסיעות הטעתה את המזמין ו/או התרשלה בכל הקשור בהזמנת שירותי התיירות, היא נושאת באחריות למחדלים.

בכך דחה בית המשפט תביעת פיצויים של לקוח נגד סוכן נסיעות בגין מחדלים הקשורים בשיט, דוגמת מזגן שעוצמתו חלשה מדי וזרם מים שאינו מספיק, סידורי ביטחון לקויים ועוד כן קבע בית המשפט כי "אין להטיל על סוכנות נסיעות אחריות על תקלות מקומיות כאלה ואחרות אשר אין לה שליטה עליהן".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מציין כי פסק דין זה מיתוסף לפסק דין קודם של בית המשפט המחוזי בירושלים, שבו נתבע סוכן נסיעות בגין סירובו להחזיר ללקוח את כספו עקב הפסקת פעילותה של חברת טאואר אייר.

פסק הדין קבע: "תפקידה של סוכנות נסיעות אינו שונה מזה של מתווך וככזאת היא חייבת לנהוג בנאמנות, בהגינות ובדרך מקובלת, ולמסור ללקוחותיה כל מידע שיש בידה בעניין מהותי הנוגע לעסקה". וכאשר היא נוהגת כך, אין להטיל עליה אחריות על מחדלי חברת התעופה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ