תנובה יוצאת במסע פרסום ראשון לחמאה

מאת מיכל סבו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מאת מיכל סבו

תנובה הודיעה על פיתוח חמאה רכה באריזת גביע, במסגרת מיתוג מוצרי החמאה שלה ויצירת סדרת מוצרים חדשה. לפני כמה שבועות החלה תנובה בשיווק חמאה באריזה אישית, ובימים הקרובים ייחנך גם הגביע. החברה תשקיע מיליון דולר בפיתוח המוצר והחדרתו לשוק.

חמאה היא מוצר חלב בסיסי, שמחירו מפוקח והוא אינו זוכה לתמיכה בפרסום. בתנובה מאמינים כי שוק החמאה מצוי במגמה צמיחה, וכי החמאה הופכת ממוצר בסיסי למוצר פרימיום.

החברה יוצאת במסע הפרסום הראשון לחמאה מאז 1927, אז פותח המוצר, בין השאר במטרה לבדל את המותג שלה ממותגי יבוא בתחום החמאה, שכניסתם לשוק הישראלי הואצה באחרונה.

מסע הפרסום לחמאה יחל בתוך כשלושה שבועות, ויוכן על ידי גיתם BBDO. מסע הפרסום יציג את החיבור הקשר הישראלי למותג, וידגיש את ערך התענוג.

תנובה החלה בתהליך מיתוג מוצרי החלב לפני כחמש שנים, על רקע תחרות גוברת בתחום מול שטראוס ויטבתה. ב-1997 נערך מיתוג מחודש לקוטג', המשווק מאז תחילת שנות ה-50, ולמשקאות החלב. שנה לאחר מכן מותגה גבינת תנובה, על רקע התחרות בגבינת סקי של שטראוס.

תנובה שולטת בתחום החמאה, וחלקה בשוק המבורקד הוא 72%. לפי נתוני תנובה, היקף מכירות החמאה הסתכם בשנה החולפת ב-130 מיליון שקל. לפי נתונים של איי סי נילסן, המכירות בשוק המבורקד הגיעו בשנה החולפת ל-59 מיליון שקל.

חלקה של חמאה במותג Elle & Vire מצרפת הוא 9% וחלקה של חמאת טרה הוא 8%. בנוסף, משווקים מותגים נוספים דוגמת לורפק מדנמרק ווילי פוד שחלקם 2.4% כל אחד (ראו תרשים).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ