AOL חושפת עוד עסקות פרסום מפוקפקות

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
הארץ

AOL טיים וורנר הודיעה שלשום בלילה כי חשפה עוד כמה עסקות פרסום מפוקפקות בחטיבת AOL, שחייבו דיווח חוזר על הכנסותיה בשנתיים שהסתיימו בקיץ 2002, תוך הפחתת ההכנסות המדווחת ב-190 מיליון דולר. AOL טיים וורנר, קבוצת המדיה והבידור הגדולה בעולם, אמרה כי הדיווח החוזר יפחית את הכנסותיה בשנתיים האלה ב-1%, וכי הוא יפחית את הרווח לפני פחת והפחתות (ebitda) של חטיבת שירותי האינטרנט AOL ב-97 מיליון דולר, 1.9%.

במקביל דיווחה AOL טיים וורנר על הרעה נוספת בפעילות AOL, בעבר היהלום שבכתר הקבוצה, ועל צמיחה בחטיבות המדיה של טיים וורנר. הרווח הנקי של הקבוצה היה 57 מיליון דולר, 1 סנט למניה, ברבעון השלישי של 2002, לעומת הפסד נקי של 997 מיליון דולר, 22 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ב-10% ל-9.98 מיליארד דולר. ב-2002 כולה צופה AOL צמיחה של 8%-5% בהכנסות ו-5% ברווח לפני פחת והפחתות, מעט פחות מתחזיות קודמות. מניות AOL עלו אתמול ב-9%. מאז תחילת 2002 הן ירדו ב-53%.

משקיעים התמקדו אתמול בצמיחה בפעילות, ואולם כמה פרשנים אמרו כי חשיפת האי סדרים החשבונאיים החדשים ב-AOL מעוררת שאלות לגבי הנהלת החטיבה והבקרה הפיננסית בה. רשות ניירות הערך ומשרד המשפטים הפדרלי מנהלות כעת חקירות בעניין אי סדרים חשבונאיים ב-AOL שנחשפו בקיץ. האי סדרים האלה דירדרו את מניות AOL טיים וורנר, על רקע הערכות משקיעים כי ההנחות שעליהן התבסס המיזוג בין AOL וטיים וורנר ב-2001 היו שקריות.

AOL החלה את הבדיקה הפנימית באוגוסט, לאחר שבכירים בחברה חשפו שלוש עסקות מעוררות תמיהה, שניפחו את הכנסות החטיבה ב-49 מיליון דולר ב-18 החודשים לפני המיזוג. הדיווח החוזר שעליו הודיעה הקבוצה גדול פי כמעט ארבעה, והקבוצה לא אמרה כמה עסקות היו מעורבות בו.

AOL אמרה כי הדיווח החוזר מפחית את החלק הרווחי במיוחד של הכנסות AOL מפרסום ומסחר מקוון - מנוע הצמיחה העיקרי שלה. הדיווח החוזר השפיע בעיקר על הרבעון השלישי של 2000: ההכנסות המדווחות בסך 2 מיליארד דולר הופחתו ב-60 מיליון דולר, והרווח המדווח לפני פחת והפחתות, 592 מיליון דולר, הופחת ב-30 מיליון דולר, 5%.

הקבוצה אמרה שלשום כי היא ממשיכה בבדיקה הפנימית, אך אינה צופה הפחתות נוספות. לדברי המנכ"ל, ריצרד פרסונס, עורכי הדין ורואי החשבון של הקבוצה בדקו את כל העסקות הגדולות והמורכבות ביותר של AOL, החל מיולי 1999 - ששה חודשים לפני שהודיעה AOL על רכישת טיים וורנר - ועד 31 במארס, 2002. הוא הוסיף כי העסקות האלה ריכזו 70% מהכנסות AOL מפרסום וממסחר מקוון באותה תקופה.

בחטיבת AOL ירדו הרווח לפני פחת והפחתות ב-30% ברבעון השלישי של 2002 ל-432 מיליון דולר, והכנסותיה ירדו ב-7% ל-2.215 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום ממסחר מקוון ירדו ב-48%, דיווחה הקבוצה מבלי לפרט.

בחטיבת מערכות הטלוויזיה בכבלים עלו ההכנסות ב-14% ל-1.753 מיליארד דולר, והרווח לפני פחת והפחתות צמח ב-11% ל-680 מיליון דולר. מספר המנויים של שירות הכבלים הבסיסי גדל ב-1.5%. מספר המנויים הדיגיטליים גדל ב-47% ל-3.5 מיליון משקי בית. מספר המנויים על שירותי אינטרנט מהיר על גבי הכבלים גדל ב-69% ל-2.3 מיליון משקי בית.

בחטיבת רשתות הטלוויזה, הכוללת את WB ,HBO ,CNN, ו-TNT, גדלו ההכנסות ב-10% ל-1.832 מיליארד דולר, הודות להתאוששות בביקוש לזמן פרסום. הרווח לפני פחת והפחתות צמח ב-16% ל-520 מיליון דולר.

בחטיבת ההפקות (סרטים ותוכניות טלוויזיה) גדלו ההכנסות ב-25% ל-2.643 מיליארד דולר, והרווח לפני פחת והפחתות צמח ב-8% ל-331 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות משקפת את ההצלחה של ה-DVD וקלטות הווידאו של להיטים כמו "שר הטבעות", ושל ההצלחה בבתי הקולנוע של "אוסטין פאוארס" החדש. ברבעון הרביעי ייצאו לאקרנים סרטי ההמשך של "הארי פוטר" ו"שר הטבעות".

בחטיבת המוסיקה גדלו ההכנסות ב-2% בלבד ל-983 מיליון דולר, והרווח לפני פחת והפחתות צמח ב-10% ל-96 מיליון דולר. בחטיבת ההוצאה לאור, שכוללת מגזינים כמו טיים ואת הוצאות וורנר בוקס וליטל בראון, גדלו ההכנסות ב-11% ל-1.353 מיליארד דולר, והרווח לפי פחת והפחתות צמח ב-23% ל-276 מיליון דולר.

שירות "הארץ"

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ