יושבים בסלון, רואים טלוויזיה וגולשים באינטרנט

איילה צורף
איילה צורף
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
איילה צורף
איילה צורף

>> אחת התופעות שנחקרו בסקר הוא החיבור בין הצפייה בטלוויזיה לבין השימוש במחשב, תוך כדי הצפייה בטלוויזיה. כדי לבחון את יכולת הנעת הטלוויזיה לפעולה - לחיפוש אחר מידע ברשת אודות מוצרים שאותם המשתמש רואה בהפסקת הפרסומות - התבקשו הנסקרים לענות על השאלה "האם יצא לך לחפש מידע ברשת בהפסקת הפרסומות, אודות מוצר או שירות שהופיעו בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה?".

כמעט מחצית מהגולשים הישראלים (44%) ענו שכן. המשמעות היא שכמעט מחציתם יושבים לעתים מול המסך עם המחשב בידיהם. השיעור הישראלי של גולשים שנוהגים לחפש מידע על מוצרים ברשת בזמן הצפייה בטלוויזיה זהה לזה של הבריטים והספרדים, גבוה יותר מהגולשים בדנמרק ובשוודיה, אך נמוך מהגולשים בברזיל ובתאילנד, שם יותר מ-80% נוהגים לחפש מידע באינטרנט תוך כדי צפייה בטלוויזיה.

אחד הנושאים שזכו לתשומת לב ניכרת בסקר הוא הקשר הגלובלי, אם קיים, בין צפייה בטלוויזיה וגלישה ברשת. ההערכה שלפיה חלק גדול מהצופים עושים שימוש מקביל באינטרנט בעת שהם נמצאים בסלון וצופים בטלוויזיה, מקבלת משנה תוקף במחקר.

שליש מהישראלים (32%, מקום 21 מתוך 46 מדינות) אמרו כי הם צופים בטלוויזיה וגולשים באינטרנט בו זמנית לעתים קרובות. מדובר על כ-1.5 מיליון איש בגילאי 16-60 שעושים זאת כמה פעמים בשבוע לפחות. מתוך 4.5 מיליון הגולשים בישראל, 29% אומרים כי הם בודקים מיילים בזמן צפייה בטלוויזיה. 22% אמרו כי הם נכנסים לרשתות חברתיות, כ-14% אמרו שהם צורכים במקביל חדשות ברשת, והשאר עוסקים בתחביבים, משחקי מחשב מקוונים ואיסוף מידע לפני רכישה.

תופעת הגלישה באינטרנט בזמן הצפייה בטלוויזיה, משקפת גם גולשים בשווקים מתעוררים וגם גולשים בשווקים מפותחים. בראש הטבלה נמצאת הודו, שבה 56% מהגולשים טוענים כי הם גולשים לעתים קרובות בזמן הצפייה בטלוויזיה, ואחריה נמצאות בריטניה (50%) וברזיל (49%).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ