עונת החגים: האמריקאים הוציאו יותר, אבל קנו פחות

אי-פי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
אי-פי

>> המכירות הקמעוניות בעונת החגים האחרונה בארה"ב הגיעו לרמתן הגבוהה אי פעם - 462 מיליארד דולר, מעל השיא הקודם, שנרשם ב-2007, לפני המשבר שפקד את כלכלת ארה"ב. ואולם כשבוחנים את הנתונים לעומק מגלים כי הם לא נותנים תמונה מלאה - רק מאחר שהאמריקאים הוציאו יותר כסף, אין פירוש הדבר שהם קנו יותר. הנתונים, המתפרסמים על ידי פדרציית הקמעונות האמריקאית (NRF), לא מביאים בחשבון עליות מחירים ואת הגידול באוכלוסייה.

עונת החגים מוגדרת על ידי NRF כחודשיים המתחילים ב-1 בנובמבר ומסתיימים ב-31 בדצמבר. לעומת עונת החגים של 2009, נרשמה עלייה של 5.7% במכירות - החדה ביותר מאז 2004. ההכנסות הקמעוניות בנובמבר היו חזקות, הודות להתחלה מוקדמת של מבצעי החגים, אך הדבר בא לידי ביטוי גם בדצמבר, שהיה חלש יותר.

אם היו משקללים את האינפלציה בארה"ב בשלוש השנים האחרונות, המכירות הקמעוניות היו צריכות להיות גדולות מ-478 מיליארד דולר כדי לשבור את השיא של 2007. ההוצאה הממוצעת לאדם עדיין נמוכה מכפי שהיתה לפני כמה שנים - מה שמעיד כי הצרכנים עדיין מהססים להיפרד מכספם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ