במודיעין מחכים להכרעה, בעוטף נתב"ג ממתינים לפיצוי
פסיקת בג"ץ מאתמול בענין איסור המראות הלילה מנתב"ג היא רק אחת מסדרה של עתירות שהוגשו ועדיין עומדות בפני הכרעתו של בית המשפט בענייני תעופה סביב השדה.
ב-21 ביולי 2010 עתרו תושבי מודיעין-רעות-מכבים לבג"ץ נגד נתיב נחיתות הלילה. הנתיב עובר בגובה נמוך מאוד מעל בתיהם, כחלק מנתיבי הטיסה שנקבעו, במסגרת פרויקט שיפוץ המסלולים בנתב"ג.
תושבי האזור ביקשו למנוע הנמכות מטוסים חריגות לאחד המסלולים בנתב"ג אשר מצויד במכשור עזר מיוחד לניווט מטוסים (LDA). בנושא זה הוציא בג"ץ צו על תנאי, לפיו על פרקליטות המדינה להשיב מדוע לא תעודכן תוכנית המתאר הארצית; מדוע לא ייאסר השימוש בנתיב הטיסה בלילה; ומדוע לא יבוטל נתיב הטיסה שעובר מעל היישובים. המשך הדיון בעתירה זו נקבע ל-6 ביוני 2011.
בעתירה אחרת הטיל אשתקד בית המשפט המחוזי על רשות שדות התעופה (רש"ת) לפצות את התושבים מכ-30 יישובים באזור עוטף נתב"ג בכ-5 מיליארד שקל, עקב ירידת ערך דירותיהם בגלל פרויקט נתב"ג 2000. בית המשפט התיר לרשויות המדינה לערער על פסיקה זו לפני בית המשפט העליון. כתב הערעור טרם הוגש.
בעתירה נוספת פסק בורר בשנה שעברה כי בתי תושבים במושב בני עטרות, הסמוך לנתב"ג, ימוגנו על ידי רש"ת מפני רעש מטוסים אשר נוחתים מעל יישובם. פסיקת הבורר קיבלה תוקף של החלטת בית משפט. כאן התהליך נמצא בעיצומו ובשלב של מפרטים אצל קבלנים. קיימת מגבלה של זמן ולפיה לא ניתן יהיה לפתוח מחדש את אחד המסלולים אשר נמצא בשלב שיפוץ בנתב"ג - כחלק מפרויקט שדרוג המסלולים שנועד להעלות את רמת בטיחות הטיסה - עד שלא תושלם מלאכת מיגון הבתים ביישוב בני עטרות.
כתבות מומלצות

אחרי שנה בלי טניס ומאמן, סרינה מתכוננת לקאמבק. או לפרישה

יש רק אירוע אחד ברזומה של אסי עזר שלא התנהל מול המצלמה
