רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ננו שבתאי

יואב היימן

"האיש שחשב שאשתו היא כובע": הצגה מרגשת ושונה בנוף התיאטרוני המקומי

המחזה "האיש שחשב שאשתו היא כובע" של פיטר ברוק הוא כמו מחקר תיאטרלי על בעיות נוירולוגיות. דרך מקרי הקיצון הצליחו שחקני החאן, בהובלתה של הבמאית ג'יטה מונטה, לעסוק במהות האנושית ברגישות ובהקשבה

נתן דטנר ב"הבא אחריו". הסיפור הפוליטי־חברתי מובא בצורה מקיפה אך לא טרחנית צילומים: מעיין קאופמן

בתיאטרון באר שבע לא רצו שמבקרת "הארץ" תגיע. היא כמובן הגיעה

ההצגה "הבא אחריו" חפה מן הרעות החולות של עיבוד סיפור מקראי לבמה, ומתארת את ימי מלכותו האחרונים של דוד בצורה אותנטית, חזקה ומעודנת. ולחשוב שאם הדבר היה תלוי בתיאטרון באר שבע, הביקורת הזו לא היתה נכתבת

מתוך "נפשות מתות". לפעמים צריך גם לדעת לקצץ

ההצגה "נפשות מתות" היא טירוף על טירוף. זה מוגזם

קאסט מרשים שלא נח, דמויות על שלשלאות, ישבנים מזדקרים, נהמות ונביחות. ההצגה "נפשות מתות" לפי הרומן של גוגול מבקשת להעצים את הטירוף של הטקסט המקורי עם קונספט תנועתי כאוטי ואנרגטי המקשה לשמור על קשב. לפעמים צריך לדעת לקצץ

אנדראיה שוורץ ועוז זהבי ב"קרוב יותר"

לא פשוט לעבד סרט מצליח לבמה, ו"קרוב יותר" הצליחה במשימה

בעולם הנרקיסיסטי של המחזה "קרוב יותר" כל הדמויות רוצות לאהוב אך הן לא באמת מצליחות. זוהי בחירה מאתגרת לעבד את הסרט המוכר לבמה, אך הבמאית מירי לזר עמדה באתגר ויצרה יחד עם השחקנים הצגה מעט בוסרית אך נוגעת ללב

חנוך לוין. היה אפשר לצפות שיצירתו תעניק לו חיסון חד פעמי, חד אנושי ומוחלט, מפני המוות

על הרצף חיים־מוות־חיים: 20 שנה למותו של חנוך לוין

הוא היה מבריק ונשכני, טראגי וקומי, גס ומעודן, בז לחיים אך ניסה לתקן אותם ועיסוקו האובססיבי במוות יצר רושם שלו זה לא יקרה. היום לפני 20 שנה מת חנוך לוין. מה הפך אותו לחשוב ביוצרי התיאטרון בארץ ולנודע ברחבי העולם

מתוך "אשכנזי זה שם מזרחי". להיות לא פוליטיקלי קורקט זה לא מספיק

אי אפשר לטפל בנושא העדתי באופן שטחי כל כך

ההצגה "אשכנזי זה שם מזרחי", המבוססת על חיי שחקניה ממוצא "חצי חצי", רצופה בהומור עצמי־עדתי. למרות הצחוקים, הטיפול בסוגיה נותר שטחי ברמה מעליבה ולא מתחיל אפילו לפרק סטריאוטיפים של זהות — בטח לא כפולה

"זה אני" הוא מחזמר פמיניסטי, אך קשה לשכוח מי האיש שמאחוריו

מוטב היה לו היו גונזים את ״זה אני", המחזמר על פי שירי אייל גולן. המחזאי־במאי מאור זגורי אמנם הפך את סיפור הרקע הבעייתי למחזה מרגש וסוחף, אך נשים אמיתיות נפגעו — ועל זה לא ראוי לשיר ולרקוד. ננו שבתאי נהנתה, ולמחרת רצתה לפרוץ בבכי

גבעת חלפון אינה עונה

מה שעשינו ב-76': "גבעת חלפון אינה עונה" היא הצגה יצירתית ומהנה

השילוב בין סוגי הומור כמעט סותרים הפך את "גבעת חלפון אינה עונה" לסרט לפולחן, ויצר אפקט קומי רב רבדים וחד־פעמי גם בהצגה החדשה של הבימה. רק חבל על התוספת המיותרת של סיפור המסגרת

מימין: אריה צ'רנר ואודליה מורה־מטלון ב"אוי אלוהים". למזלו של הקדוש ברוך הוא, ניצבת מולו אשה

ההצגה הזו נותנת במה לגבר מכה. בכל זאת - הוא אלוהים

ההצגה "אוי אלוהים" מציגה את ההוא שלמעלה כגבר מכה, מלא פגמים וחרדות נטישה שמחליט לעבור טיפול פסיכולוגי. בדרכה הייחודית היא מצליחה לנוע בין הקומי לרציני, בין הגבוה לנמוך, ופשוט נוגעת ללב