רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עומר בן יעקב

תמיר בר. "לקח לי כמה 
שנים להבין שאני לא עני"

"לא באתי בשביל ג'ימבו או רביד — באתי לשמח ילד בבידוד"

תמיר בר עזב את ההייטק והפך לנגן רחוב. נסיבות שרחוקות מגבולות האמינות הביאו אותו לתאגיד השידור שם יצר סרטוני רשת יוצאי דופן. עכשיו הוא עומד מאחורי אופרת היפ־הופ שזוכה להצלחה מפתיעה, ומספר בראיון שאת ההשראה הוא מקבל בבית החולים בו הוא "מפיץ שמחה"

קצרי רוח "האופרה הכי מצליחה של המאה ה-21" היא פרודיה על הנגשת תרבות גבוהה

ההפקה האמריקאית המדוברת של "גבר מת מהלך" המוצגת באופרה הישראלית התגלתה כמפגן של זלזול בקהל עם מנה גדושה של תרבות אונס. יותר מכל, היא הדהדה את דלות שיח הנגשת התרבות הגבוהה לקהל הצעיר

אסירים במחנה ורשה. לדברי פרופ' יאן גרבובסקי,
"היו שם כמה מתקני כליאה זמניים. תאי הגזים
הם קונספירציה ימנית"

ההשמדה שלא היתה חשיפת מוסף הארץ: התרמית הגדולה ביותר בתולדות ויקיפדיה

במשך 15 שנה הופיע בוויקיפדיה ערך על מחנה השמדה בוורשה. הוא זכה למאות אלפי צפיות, תורגם לשפות רבות וצוטט בערכים מרכזיים שעוסקים בשואה. יש רק בעיה אחת: מעולם לא היה מחנה השמדה כזה. כך נראה המבצע הפולני המאורגן לשכתוב ההיסטוריה

ויקיפדים

אלה האנשים ששולטים בידע שלנו: מאחורי הקלעים של ויקיפדיה העברית

נוטים לראות את ויקיפדיה כמעוז של חוכמת המונים. אלא שבגרסה העברית, דווקא הדמוקרטיזציה הביאה לאימוץ קו שמרני ולריכוז השליטה בידיים מעטות. מה בעצם יודע הציבור על האופן שבו מתנהל מקור המידע המרכזי שלו? כעת, העורכים הבולטים השתכנעו לצאת מהצללים, ולהסביר את הקו החריג שאימץ האתר בישראל