רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אורי קליין

מימין: מתוך פתיחי "הסנדק", "אודיסאה בחלל 2001" ו"צעקה"

אהבה מפריים ראשון: סצינות הפתיחה הזכורות בתולדות הקולנוע

במיטבן הן מעידות על מיומנות הבמאי, מגדירות מחדש ז'אנרים, מייצגות את הסרט כולו ולעתים אף רומזות לאופן שבו יסתיים. מ"האזרח קיין" ו"ורטיגו", דרך "הסנדק" ו"לה דולצ'ה ויטה" ועד סדרת ג'יימס בונד ו"מלתעות": אלה 21 סצינות הפתיחה שלא יוצאות מהראש, לפחות עד סוף הסרט

 קונסטנס וו והנרי גולדינגב ב"עשיר בהפתעה". רק הוד והדר זה לא נהדר

"עשיר בהפתעה": אסיאתים עשירים ומעשירים

בעידן הרגישות האמריקאית לגיוון אתני, העובדה שבמאי וכל קאסט הסרט "עשיר בהפתעה" הם אסיאתים חשובה – אך לא מספיקה. ייחודו של סיפור האהבה בלב חברת הראווה הכוחנית של סינגפור, הוא בהרחבה שנונה של הקומדיה הרומנטית, שמזה עשורים לא זכתה לעדנה

ניל סיימון. טרם קם יורש פורה כמותו

המסך הגדול קטן עליו: פרידה מניל סיימון

ניל סיימון, מחבר הקומדיות המצליחות ביותר בתיאטרון האמריקאי, איזן בכישרון רב בין הומור לפאתוס והצליח לגעת בהוויה האנושית. כיצד קרה שבמעבר למסך הגדול, יצירותיו נעדרו נשמה קולנועית סוחפת באמת?