חוקרים מעריכים: האדם הממוצע נושם ואוכל כמאה אלף חלקיקי פלסטיק בשנה

המקור המשמעותי ביותר לחשיפה לחלקיקים הזעירים והמזיקים הוא צריכת משקאות בבקבוקי פלסטיק: מי שצורך מים מבקבוק נחשף לכ-90 אלף חלקיקים בשנה, לעומת 4,000 בקרב שתייני מי הברז

צפריר רינת
שתפו בפייסבוק
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צפריר רינת

גופם של מבוגרים וילדים בארה"ב נחשף מדי שנה לכמות של 123-80 אלף חלקיקי פלסטיק בקוטר זעיר (מיקרופלסטיק), המכילים רעלנים ומצטברים ברקמות - כך מראה מחקר שהתפרסם השבוע. החלקיקים המזיקים מתפרקים ממוצרים כמו מכלי משקה או נפלטים לאוויר, והחוקרים קוראים לציבור לשנות הרגלי תזונה כדי להקטין את החשיפה אליהם.

את המחקר, שפורסם בכתב העת Environmental Science & Technology של האגודה האמריקאית לכימיה, ערכו חוקרים קנדים המציגים הערכה ראשונה מסוגה של מספר חלקיקי הפלסטיק שבני אדם נחשפים אליו. המדענים ניתחו ממצאים מעשרות מחקרים שבהם נבדקו ריכוזי מיקרופלסטיק בסוגים שונים של מזון, במשקאות ובאוויר. עד היום הניבו הערכות כאלו נתונים נמוכים הרבה יותר, עקב התבססותן על מוצרי מזון ספורים, אך גם הפעם סבורים החוקרים שמדובר בהערכת חסר. "אילו היינו בודקים עוד סוגי מזון, סביר להניח שהיינו מגלים שהחשיפה נאמדת במאות אלפי חלקיקים", אמר לגרדיאן קירן קוקס, אחד המדענים שהובילו את המחקר.