ראובן לבאון המנוח, שהופקד על סלילת כביש חוצה ישראל, לא התעלם מן הצורך לשמור על הסביבה

צפריר רינת
צפריר רינת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
צפריר רינת
צפריר רינת

בשבוע שעבר הלך לעולמו ראובן לבאון, שהיה במשך שנים רבות המהנדס הראשי של חברת כביש חוצה ישראל ולימים מנכ"ל חברה ממשלתית זו, שהיתה אחראית לתכנון הכביש ולסלילתו. יותר מכל אדם אחר, הוא היה אחראי לכך שהפרויקט יגיע לשלבי ביצוע מתקדמים — מאזור צומת שוקת בנגב ועד מערב הגליל.

כביש חוצה ישראל הוא סיפור מרתק מבחינה סביבתית. יש מעט תוכניות תשתית שעוררו התנגדות כה עזה של ארגונים ירוקים, אבל גם נהפכו למנוף לשיפור התכנון ולטיפול מתקדם יותר בהשפעות שיש לכבישים על הסביבה. לבאון מילא תפקיד מרכזי בסיפור הזה. בניגוד למהנדסי כבישים רבים, הוא לא הסתפק בביצוע המטלות שהכתיבו לו מוסדות התכנון במטרה למנוע פגיעה בסביבה. היה לו חשוב לזכות בהכרה של הארגונים לשמירת הסביבה, וכשאלה לא יכלו לתת לו אותה, הוא לא הסתיר את אכזבתו ולפעמים את כעסו. כך הגיב גם במגעיו עם עיתונאים שעסקו בתחום. אדריכלית הנוף תמר דראל, שעבדה בשירות חברת "דרך ארץ", הזכיינית לסלילה ולהפעלה של קטע האגרה של הכביש, מספרת, שהוא היה מוכן לשנות תוכניות לנוכח רעיונות חדשים. לדבריה, לבאון ידע להעריך את מקצוע אדריכלות הנוף וחשיבותו.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ