חוק המספרים הקטנים

המצב העגום של הוראת המתמטיקה

רבים המלמדים את המקצוע בכיתות הגבוהות כלל לא הוכשרו לכך או שאינם בעלי תואר בתחום. פחות סטודנטים בוחרים במקצוע ובמערכת מזהירים מפני אוזלת ידו של משרד החינוך

ירדן סקופ, כתבת החינוך של "הארץ"
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ירדן סקופ, כתבת החינוך של "הארץ"

כ-200 אלף תלמידי תיכון ברחבי הארץ ניגשו אתמול לבחינת הבגרות במתמטיקה. בסך הכל חולקו לתלמידים שבעה שאלונים, המחולקים ל-3, 4 ו-5 יחידות לימוד, ברמת קושי עולה. לא פעם מתוארת הבחינה על ידי התלמידים כקשה ביותר והיא גם מעוררת בהם חרדות לא מעטות. אבל מבחינת דו”ח מבקר המדינה האחרון נראה כי הבעיה המהותית בתחום המתמטיקה אינה אצל התלמידים, אלא אצל המורים. מהדו”ח, שעסק, בין היתר, בניהול כוח האדם בהוראה, עלתה תמונה מדאיגה: מורים רבים המלמדים את המקצוע לא הוכשרו ללמדו, או שאינם בעלי תואר אקדמי בתחום.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ