מחקר ראשוני: עלייה בנשירה של מורים חדשים לאחר "אופק חדש"

רפורמת המורים לא הביאה לעלייה באטרקטיביות של המקצוע ובתקופתה אף עלה שיעור הנשירה ממנו. כמו כן, לא ניכרה תרומה להישגי התלמידים

ירדן סקופ
כתבת החינוך של “הארץ”
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ירדן סקופ
כתבת החינוך של “הארץ”

מחקר ראשון מסוגו, שהוכן על ידי חוקר בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס), בדק את השפעת רפורמת “אופק חדש” בבתי הספר היסודיים וחלק מחטיבות הביניים. המחקר, שהגיע לידי “הארץ”, בחן אם בעקבות העלאת שכר המורים חל שיפור בביקוש למקצוע ההוראה, באיכות הפונים להוראה ובשמירה על מורים במערכת. בנוסף, ניסה חוקר הלמ”ס דוד מעגן לבדוק אם לתוספת השעות הפרטניות יש קשר להישגי התלמידים וצמצום פערים בהישגים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ